“אבוי למי שיפריד בין האחים ויעשה פילוג” • ההספדים וההכתרה

אלפים, ובראשם אדמו"רים, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור, השתתפו בצהריים במסע הלווייתו של הרבי מערלוי זצ"ל • שבעת בניו של האדמו"ר הספידו - והבן הבכור הוכתר ל'ממשיך' לקול קריאות "מזל טוב" • אחד הבנים הזהיר: "אחי רבי משה הוא הממשיך. אבוי למי שיפריד בין האחים"
יוסף גרינבוים
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 14:39

אלפים, ובראשם אדמו”רים, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור, השתתפו בצהריים (שני) במסע הלווייתו של  האדמו”ר מערלוי זצ”ל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

מסע הלווייה של האדמו”ר, שנפטר בגיל 93, יצא מהיכל ישיבת ערלוי בשכונת קטמון בירושלים, דרך שכונת עזרת תורה, להר המנוחות.

ראשון המספידים היה בנו  ‘הממשיך’, הרה”צ רבי משה סופר, שדיבר על האובדן  בעקבות הסתלקות אביו האדמו”ר. “הרבי ידע את הדרך הממוצעת”, אמר – והזכיר את המכתב האחרון שכתב אביו על פגעי הטכנולוגיה.

אחריו נשא דברים הרה”צ רבי יעקב סופר, רב קהילת ערלוי בביתר עילית, תוך שהוא מתמקד בגדלותו של אביו. “היה לו כוח מיוחד בתפילה, הרבי פעל ישועות למעלה”, אמר.

הרה”צ רבי שמואל בנימין סופר, ראש ישיבת ערלוי, אמר: “אנחנו מבקשים מהרבי שימליץ יושר וישפיע על כל המשפחה ועל התלמידים ברוחניות ובגשמיות”.

הרה”צ רבי עקיבא סופר, רב קהילת ערלוי בבני ברק, הזהיר בדבריו מפני המחלוקת בתוך החצר ואמר: “הרבי נתן 70 שנה מחייו רק לתורה וליראת שמים. היום הרחוב הוא רחוב של חושך, אבוי למי שיפריד בין האחים ויעשה פילוג, הרבי לא יסלח לו לא בזה ולא בבא – אין סליחה ולא מחילה. אחי רבי משה הוא הממשיך וישפיע – וזה ויהי בנסוע הארון ויאמר משה”.

הרה”צ רבי זלמן דוד ישעיה סופר, רב קהילת ערלוי בשכונת בורו פארק שבברוקלין הספיד: “פטירת צדיק. אדם גדול, מכפרת על כלל הציבור. בהספד לא אומרים אבא היה צדיק, גאון אלא אבא איננו. מי לא יודע שהיה צדיק? כולם  יודעים כמה למד עם התלמידים”. 

הרה”צ רבי אהרון סופר, רב הקהילה בעיר אלעד:  “ראינו את עבודת הקודש אצל הרבי בשבתות. את התפילות, את הטישים. להיות אצל הרבי בטיש זה היה מעין עולם הבא. נבקש מהרבי שילמד זכות למעלה על כל תלמידיו”.

הרה”ח רבי יצחק דוד וגשל נשא דברי פרידה והכריז על הכתרת  בנו בכורו של הרבי זצ”ל, הרה”צ רבי משה סופר: “אנו מכתירים לממלא מקום את בנו ממשיך דרכו הרה”צ רבי משה סופר לממלא דרכו של אביו הרבי, כפי שידענו שרצונו של הרבי זצ”ל בכל השנים. מזל טוב, מזל טוב, מזל טוב”. כשהחסידים חוזרים אחריו בקריאות “מזל טוב”. 

המשב”ק רבי משה שפיצר ביקש מחילה בשם כל המשמשים של האדמו”ר זצ”ל.

 עם תום מסע ההספדים, קרעו התלמידים המלווים קריעה ובירכו “ברוך דיין האמת”.

לאחר הקדיש שנאמר על ידי הבנים, יצא מסע ההלוויה לעבר שכונת עזרת תורה – משם, אחרי שני הספדים, יגיע מסע הלוויה להר המנוחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות