ד”ר מבית ברל: מקווה ששופטי בג”ץ ייתלו כאחרוני הפושעים

ד"ר ענת רימון אור, פעילת שמאל קיצוני מוכרת, פרסמה את הדברים הקשים על רקע פסיקת בג"ץ בעניינו של העציר המנהלי מוחמד אל-קיק, ששובת רעב זה 90 ימים • רימון-אור: "זה לא מה שאני מקווה, אלא מה שעלול לקרות להם"
דוד ליבוביץ
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 13:12

ד”ר ענת רימון-אור, מרצה במכללת בית ברל,  פירסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט שעורר סערה.

“בבוא היום יעמדו שופטי בית המשפט העליון לדין על אשמת בגידה בדרגה החמורה ביותר”, כתבה. “תקוותי שייתלו כמו אחרוני הפושעים נגד האנושות על כל הזוועות שהם עזרו לעולל לפלסטינים, על עיוותי הדין שחוללו לישראלים, ועל הטיית הדין לטובת עושקי משאבי הטבע”.

את הדברים פירסמה רימון-אור על רקע פסיקת בג”ץ בעניינו של העציר המנהלי מוחמד אל-קיק, ששובת רעב זה 90 ימים בדרישה לשחררו או להעמידו לדין.

ד”ר ענת רימון-אור, הינה פעילת שמאל קיצוני מוכרת, שבימים אלה שובתת רעב בעצמה, בדרישה לשחרורו של העציר המנהלי הפלסטיני.

111111111

בשיחה עם אתר וואלה הסבירה רמון-אור: “זה אני כתבתי, ואני התייחסתי לפסק הדין שאמר שלא ישחררו את אל-קיק, בטענה שאם יצטרכו לעצור אותו שוב זה יסכן את חיילי צה”ל שיצטרכו להיכנס לרמאללה. זה דבר שמנוגד למשפט התקין.

“שופטים צריכים לשפוט לפי כללי המשפט והצדק. במדינת חוק לא עוצרים בן אדם בהתאם למחיר שיהיה לעצור אותו שוב. זו ממש בגידה חמורה ביותר בערכי הדמוקרטיה. גם הקולגות שלי היו צריכים להגיד את מה שאמרתי”.

רימון-אור התייחסה גם להתבטאותה הקשה נגד שופטי בג”ץ: “זה לא מה שאני מקווה, אלא מה שעלול לקרות להם בשעה שתסור הרוח הרעה ששוררת על המדינה עכשיו. התקווה שלי לא שמישהו ימות או ייתלה, אלא שיחזור השיח הרציונלי על מה זה בכלל מערכת משפט, ולפי אילו כללים היא אמורה להתנהל. זה לא רק בעניין אל-קיק, זה בעוד עניינים”.

יו”ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור, מאיר אינדור, העביר מכתב לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לבחון את העמדתה לדין של ד”ר רימון אור, בגין “הסתה נגד השופטים וניסיון להטיל אימים על השופטים”.

לדבריו, “נדמה שהכל יסכימו שביקורת – כן, קריאה לתלותם – לא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות