“כלו כל הקיצין”: הפגישה של הרבי מערלוי זצ”ל עם הרבי מליובאוויטש

האדמו"ר מערלוי זצ"ל שנפטר הבוקר נפגש לפני 27 שנים עם האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל ב'חלוקת הדולרים' • צפו בשיחה המיוחדת בין שני האדמו"רים
יוסף גרינבוים
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 12:35

האדמו”ר מערלוי, רבי יוחנן סופר זצ”ל, נפגש עם האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל במהלך חלוקת דולרים, ביום ראשון, ה’ באדר שני תשמ”ט.

כבר בראשית השיחה הביע הרבי את פליאתו על כך ש”לא עושים ‘טומל'” [-רעש] בעניין הגאולה וההכרח שמשיח צדקנו יבוא “תיכף ומיד ממש”.

הרבי מליובאוויטש עמד על כך שעניין דחיקת הקץ אינו שייך בזמננו, כאשר כבר “כלו כל הקיצין” – והוסיף ואמר:

ועכשיו, צריכים רק שרב מורה הוראה יפסוק הלכה למעשה שאי-אפשר בלאו הכי, היינו שצריכים משיח צדקנו ובית-המקדש השלישי בפועל ממש, ותיכף ומיד לאחרי פסק ההלכה צריך לקיים פסק הדין, ללא עיכוב כלל, שהרי, אסור לעכב קיום פסק דין אפילו בעניינים בלתי רצויים, חס-ושלום, ועל-אחת-כמה-וכמה כשמדובר אודות פסק-דין בנוגע לגאולה האמיתית והשלימה דכל אחד ואחד מישראל וכלל ישראל, כולל גם כל בני-ישראל שבכל הדורות!

יעזור ה’ יתברך שתזכו להיות מאלה שיפסקו ההלכה דביאת משיח צדקנו. והעיקר – לראות שפסק הדין יקויים בפועל ממש. (כ”ק אדמו”ר חייך ואמר:) בוודאי יש בבית דין שלכם ‘שמש בית דין’, אזי, תשלחו את ה’שמש’ ותראו שהפסק דין יתקיים בפועל.

האדמו”ר מערלוי: ישנו כבר הפסק דין של הרבי, וכולנו, בתוככי כל בני-ישראל מצטרפים לפסק דין זה, ובוודאי יפסקו כן גם בבית דין של מעלה, ויקויים הפסק דין בפועל ממש.

האדמו”ר מליובאוויטש: אמן. אין לתלות עניין זה על היחיד, כי אם על הרבנים, שהרי משיח צדקנו – רבים צריכים לו. ובמילא צריכים הרבים לפסוק כן. שאז ישנו גם כוח ומעלת הציבור – “הן א-ל כביר לא ימאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות