בפיגוע ב’רמי לוי’ היה מעורב מחבל שלישי – שעצור בשב”כ

בשב"כ ובמשטרה מאשרים: נעצר ונחקר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע הדקירה בסניף 'רמי לוי' בו נרצח הלוחם טוביה ינאי ויסמן הי"ד ונפצע באורח בינוני אבי אביטל מהיישוב תל ציון • המחבל, גם הוא בשנות העשרה לחייו, נחקר בשב"כ בהנחה שסייע לשני חבריו המחבלים - שני בני 14 מביתוניא
חיים טוויל
י"ב אדר א' התשע"ו / 21.02.2016 19:45

מחבל ערבי נוסף נעצר בחשד למעורבות בפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון בסניף ‘רמי לוי’ באזור התעשייה שער בנימין, בו נרצח הלוחם ינאי ויסמן הי”ד, בן 21, ונפצע באורח בינוני אבי אביטל בן 35 מהיישוב תל ציון.

הפיגוע עצמו בוצע על ידי שני מחבלים כבני 14, תושבי ביתוניא, שנורו על ידי כוחות הביטחון ששהו באזור – אחד מהם נהרג והשני נפצע. אולם מיד אחריו נעצר מחבל נוסף, גם הוא בשנות העשרה לחייו, ומאז הוא נחקר בשב”כ בהנחה שסייע לשני חבריו המחבלים.

ייתכן כי יהיו עצורים נוספים.

במערכת הבטחון אישרו כי נעצר חשוד נוסף, אבל סרבו בשלב זה להתייחס לפרסומים או לומר מהו גילו של המחבל.

איש העסקים רמי לוי התקין הבוקר מגנומטר בסניף באזור התעשייה בשער בנימין, בהוראת אוגדת איו”ש בצה”ל. בנוסף נדרש לוי להציב מאבטח נוסף במקום.

היום הגיעו נציגי ‘רמי לוי’ לשימוע במשטרה. הנציגים הודיעו כי רמי לוי החליט לעבות את השמירה במתחם ולהוסיף אמצעים נוספים לגילוי נשק קר.

הפיגוע התרחש לאחר ששני המחבלים, בני 14 מביתוניא שליד רמאללה, חדרו למתחם של סניף רשת הסופרים בשער בנימין. שני המחבלים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות ותרו אחר קורבנות.

אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות-סופר, עד שהם נורו ונוטרלו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבחור החייל שנרצח טוביה ינאי וייסמן הוא פשוט עלם חמודות!
    22/02/2016 12:25
    יהודית משה
  1. בס”ד
    [email protected]
    אני בחורה בת 47 שנים לא הכרתי כלל את הנדקר טוביה ינאי ויסמן ז”ל ,
    אבל הוא עשה עליי רושם של בחור שקט נחמד ומושלם,ואני חושבת שהוא ידע לכבד כ’ל אדם באשר הוא אדם-והמבט שלו אומר שהוא גם ידע לתת הרבה מעצמו לטובת אחרים .
    1.אני לא מבינה דבר אחד והוא למה רק כשקורים אסונות חושבים לעשות הגנה נגד שמירה של דברים שיגינו על המקום מידי מזיקים למה לא חשבו על זה קודם לכן ?
    הרי רמי לוי קיים לא מהיום של הפיגוע הוא קיים ממזמן!!!
    2.למה הפסיקו לעשות במקומות ציבוריים אבטחה ושמירה כמו בנקים למיניהם הוא מקומות שאנשים נמצאים שם גם במרכזי קניות כמו סופר או שוק צריך לעשות אבטחה ולא לחכות לעשותם אחרי שקורים תקיות מסוכנות.!!!
    יש כ’ל פעם הקמת ועדות שונות בכנסת למה לא עושים חשיבות לביטחון האנשים שבוחרים בבחירות למה על הגנת האנשים שיוצאים למקומות כאלה הם לא יכולים לחזור בשלום לבתיהם ולמשפחתם האוהבת שמחכה להם בבית?
    למה בגיל 21 החייל צריך להשאיר את האהובה שלו אלמנה עם ילד שלא יקיר את אבא שלו לעולם ?!!!
    למה בגיל 21 לא יכולים לחיות בארצנו שזו שנת 2016 ברוח טובה עם שמחת חיים וחיים בריאים ? למה רק תאריך חודש ושנה מתחלפים בלוח שנה והמצב בארץ נשאר אותו דבר?
    למה כ’ל פעם מקדימים בגלל חג אצל הבני דודים שלנו מקדימים לנו את עניין ביטוח לאומי והם מקבלים כסף ואח”כ עושים לנו פיגועים??????????????????????..

    • שושי   22/02/2016 17:29

      ראי, לא שייך לאבטח כל מקום ציבורי בכל זמן מהמון סיבות ,אז נכון שהיכן שאפשר משתדלים לשים שומר אבל עדיין אם תחשבי על זה תגלי שאין לזה סוף לעולם,
      ולגבי שאלתך מדוע לא דואגים מראש שלא יקרו כאלה דברים זה אכן סוג של מחדל!! אם כי כבר שנים שהמון העם מלין על נתניהו שאינו יוזם אלא נגרר בנושא המדיני/ביטחוני….