נשיא ארה”ב הבא? ניצחון מרשים לטראמפ בדרום קרוליינה

המועמד הצבעוני כבר אינו מהווה בדיחה בארה"ב: במדינה דרומית עמוקה שנחשבת לרוב כקלף בטוח עבור מועמדים שמרנים מסוגם של טד קרוז ומרקו רוביו, קטף דונלאנד כמעט שליש – 32.5% מהקולות • ג'ב בוש פרש מן המירוץ • קלינטון ניצחה את סנדרס בנבאדה בפער של 5 אחוזים
דוד ליבוביץ
י"ב אדר א' התשע"ו / 21.02.2016 10:14

כבר לא בדיחה: דונלד טראמפ מתקדם בצעד בטוח לעבר נצחון במפלגה הרפובליקנית. במדינה דרומית עמוקה שנחשבת לרוב כקלף בטוח עבור מועמדים שמרנים מסוגם של טד קרוז ומרקו רוביו, טראמפ קטף כמעט שליש – 32.5% לאחר ספירת 99 אחוזים מקולות.

טראמפ ניצל את נאום הזכייה שלו ותקף את התקשורת ופרשניה הפוליטיים בארצו. “הם ממש גאונים, הפרשנים”, אמר טראמפ לתומכיו, “הם אומרים שמועמדים יפרשו והקולות יתאחדו נגדי. אבל הם לא מבינים שחלק מהקולות גם יעברו אלי”.

הקרב על המקום השני היה צמוד מאוד והשתנה במהלך הלילה. תחילה היה זה טד קרוז שהוביל בפער קטן, אולם ככל שחלפו השעות ויותר ויותר קולות נספרו, עקף מרקו רוביו והתבסס במקום השני. עם ספירת 99 אחוזים מהקולות, רוביו מוביל על קרוז בפער קטנטן של 0.2% כשהוא זוכה ל-22.5% תמיכה.

לפני שבוע בלבד, התקיים בקרוליינה הדרומית עימות טלוויזיוני, שמיד אחריו נשמע גזר דין אחיד מצד רוב הפרשנים הבכירים באמריקה: טראמפ הפסיד. טראמפ אמר במהלך העימות דברים שחורגים לחלוטין מהקו של הממסד. הוא האשים את הנשיא ג’ורג’ בוש באחריות לאסון התאומים, טען שהוא שיקר לגבי הימצאותו של נשק להשמדה המונית בעיראק והזהיר מפני הסתבכות אמריקנית במלחמות נוספות במזרח התיכון. לא יכול להיות, אמרו רוב הפרשנים, שהבוחרים הרפובליקנים בקרוליינה הדרומית לא יענישו את טראמפ על האמירות הללו.

הם טעו, ובגדול. טראמפ מעולם לא נראה חזק יותר.

ג’ב בוש, שנחשב עד לא מזמן למועמד הממסד הוודאי והבטוח, הודיע בגרון חנוק על פרישה מהמרוץ לאחר עוד תוצאה עלובה של 7.8% תמיכה. לאחר שבדרום קרוליינה, שאוהדת את משפחת בוש מימים ימימה, זוכה ממשיך השושלת לתוצאה שכזו כבר לא נותרה ברירה אלא להודיע על פרישה. עבור רוביו, פרישתו של בוש היא בונוס לאחר שהצליח להתמקם הלילה שני בבחירות בדרום קרוליינה.

במחנה הדמוקרטי נרשם הלילה בנוואדה ניצחון להילארי קלינטון על ברני סאנדרס. עם תום ספירת 91 אחוזים ממהקולות מובילה מזכירת המדינה לשעבר על הסנאטור מוורמונט בתוצאה 52.6%-47.4%. מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון יכולה לנשום לרווחה לאחר שעברה את המשוכה הקשה שהציבה לה מדינת נבדה.

“לכל מי שיצא לכל פינה בנבדה עם נחישות ותעוזה: זה ניצחון שלכם. תודה”, צייצה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה מיד לאחר הפרסומים בתקשורת האמריקנית ועוד לפני שעלתה לנאום הניצחון שלה שנשאה מול תומכיה בלאס וגאס. “הטילו בנו ספק, אבל אנחנו לא פיקפקנו בעצמנו”, אמרה המנצחת הגדולה של הערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    21/02/2016 12:36
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. ניצחון עגל הזהב