טוביה ערך קניות לשבת יחד עם אשתו ובתו התינוקת – ונרצח

טוביה ינאי ויסמן הי"ד, לוחם בנח"ל בן 21, נרצח בדקירות סכין בפיגוע בבנימין • הוא הבן השלישי מבין ארבעה אחים • תושב היישוב מעלה מכמש • יובא הבוקר למנוחות בהר הרצל בירושלים
חיים טוויל
י' אדר א' התשע"ו / 19.02.2016 08:19

לוחם צה”ל סמל ראשון טוביה ינאי ויסמן הי”ד, שנרצח בפיגוע בסניף “רמי לוי” יובא הבוקר (שישי) למנוחות בהר הרצל בירושלים.

ינאי ויסמן, בן 21, שירת כלוחם בחטיבת הנח”ל והיה לקראת סוף השירות. הוא  למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד שבגוש עציון. הוא התגייס לשירות צבאי בחטיבת נח”ל, ובמהלכו התחתן.

הוא גדל והתגורר ביישוב מעלה מכמש שבבנימין.

הוא הותיר אחריו את רעייתו, שעדיין בחופשת לידה, ובתו בת הארבעה חודשים, זוג הורים ושלושה אחים.

משה רוט, שהיה מורה של ויסמן, נכח בסופר בזמן הפיגוע. הוא טיפל בויסמן עד שהגיעו כוחות ההצלה.

רוט סיפר כי ויסמן היה אדם מקסים ופעיל. “מדובר בעלם חמודות, בחור שקט מאוד, רגוע וחייכן. תמיד ידע להתמודד עם הכול – גם בלימודים, גם בצבא ובכל דבר שעשה. הוא היה אדם שפועל בכל דבר, תמיד יוצא ועושה”.

בתיעוד שהגיע ממצלמות האבטחה במקום, נראים שלושה צעירים פלסטינים שניסו להיכנס למקום עוברים תשאול. אחד מהם נותר בחוץ, לאחר שעורר את חשד המחבלים, בעוד  השניים האחרים למרבה הצער הצליחו להיכנס פנימה.

הפצוע השני, אבי אביטל, פונה לבית החולים הדסה הר הצופים ומצבו מוגדר בינוני ויציב.

רעייתו, רחלי אביטל, אמרה אמש לישראל היום: “אנחנו קונים באופן קבוע בסופר הזה, אבל לאחרונה לא הרשיתי לו לקנות שם. הוא הגיע לקנייה קטנה ואז היה הפיגוע. כואב לנו הלב על הנרצח”.

בעקבות האירוע הוחלט בצה”ל לסגור את אזור התעשייה בשער בנימין לכניסת פלשתינים, למעט פועלים בעלי היתר עבודה במתחם. עוד הוחלט כי ציר “ליל”, המחבר בין א־ראם לאדם ייסגר לתנועת פלשתינים. בצה”ל החליטו אמש עוד על הגברת הבידוקים הביטחוניים לפלשתינים היוצאים מאזור רמאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות