‘הארץ’ תקף את בנט, שקד מחזירה: “עושים שימוש נוראי בשואה”

שרת המשפטים מאשימה את העיתון 'הארץ' במתן חסות לזילות השואה ולהסתה, לאחר שמאמר בעיתון כתב על נפתלי בנט "שהתנהלותו מזכירה משטרים אפלים מתקופות אחרות"
יוני גרין
ט' אדר א' התשע"ו / 18.02.2016 13:10

שרת המשפטים איילת שקד תקפה בצהריים (חמישי) את העיתון ‘הארץ’ על רקע מאמר נוסף שפורסם בעיתון נגד הבית היהודי והשר נפתלי בנט.

שקד כתבה בדף הפייסבוק שלה: “זאת לא רק ההסתה הקבועה נגד שר החינוך נפתלי בנט. הוא מספיק חזק, הוא ימשיך בדרכו ואני לא דואגת. זאת הזילות המתמשכת בשואה, זה השימוש הנוראי שעושים בשואה”.

לדבריה, “כשמשווים שר חינוך במדינת ישראל לנאצים, זאת זילות שואה”, קבעה שקד. “יש גבול. עיתון הארץ צריך להפסיק עם זה, מהיום”.

מה שהכעיס את שרת המשפטים הוא מאמר שפורסם באתר ‘הארץ ובדף הפייסבוק של העיתון, ובו השווה הכותב, פרופ’ משה שוקד, את התנהגות אנשי האקדמיה הישראלית כיום, להתנהגותם של אנשי האקדמיה מול פריחת התנועה הנאצית בשנים שקדמו לעליית הנאצים לשלטון.

לדבריו, “הצביעות של יוזמי תנועת החרם (BDS) לא יכולה להצדיק את הכניעה של האקדמיה הישראלית לחרפת ממשלת השנאה והכיבוש. 1,500 חברי הסגל שחתמו על עצומת אי־אמון נגד שר החינוך נפתלי בנט, שהתנהלותו מזכירה משטרים אפלים מתקופות אחרות, אינם מדגדגים את קצה האקדח שלמותניו”.

הוא המשיך: “מדוע לא קמה בישראל של שנות ה-2000 תנועה של אנשי אקדמיה למאבק גלוי על דעת הקהל נגד ההידרדרות הפוליטית, התרבותית והמוסרית של חברה שוויתרה על תקוות השלום ועל שילוב המיעוטים בתוכה, והיא צועדת לקראת משטר של אפרטהייד בפועל?

“האין אנו ניצבים פסיביים בעידן שהוא ‘ימי ויימאר’ העליזים של ישראל? עורו אחי המשכילים, השעה דוחקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות