שטרן ניסה לתקן את ‘חוק הרבנות הראשית’; הכנסת דחתה

הכנסת דחתה את הצעת החוק של חבר הכנסת שטרן, שביקש לתקן את חוק הרבנות הראשית לישראל, ביחס לבחירת הרב הראשי ולאסיפה הבוחרת • השר אזולאי: הרכב האסיפה הנוכחי משקף איזון עדין וראוי בין מגוון האוכלוסיות השונות.
קובי פינדרוס
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 15:54

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל של חבר הכנסת אלעזר שטרן.

חבר הכנסת שטרן, ממפלגת ‘יש עתיד’, ביקש לתקן את חוק הרבנות הראשית לישראל, בכך שישונו תנאי הכשירות להיבחרו של רב ראשי לישראל. כמו כן, הציע להגדיל את מספר חבריה של האסיפה הבוחרת, ולשנות את הרכב הרבנים ונציגי הציבור שבאסיפה וכן לקבוע חובת ייצוג הולם לנשים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “הרבנים הראשיים לישראל נושאים בתפקיד כפול: התפקיד הראשון, הממונה על רבני הערים ושירותי הדת המקומיים, והתפקיד השני, נשיא בית הדין הגדול. לפיכך, ראוי שרב ראשי לישראל יהיה בעל ידע וניסיון הדרושים להתמודדות עם תפקידים מורכבים אלה. לפיכך, מוצע לקבוע שרק מי שרכש ניסיון כדיין ובנוסף, עבר בחינות הסמכה לרב עיר או שרכש ניסיון כרב עיר ועבר בחינות הסמכה לדיינות, יוכל לכהן כרב ראשי לישראל”.

אזולאי

ח”כ שטרן הסביר את מה שעומד מאחורי הצעתו: “אפשר היה לקרוא לחוק הזה גם צמצום השפלת הנשים בישראל. הגוף הזה הוא הגוף היחיד בישראל שנשים נמצאות בו ב2-3%. יש כאן אמירה על הדרת נשים ועל השפלת נשים, ומי שסובל הכי הרבה מהתוצרים של הרבנות הם הנשים. הן אלה שמסורבות גט, שמשפילים אותן שהן באות להתגייר. הבית היהודי יכל בקדנציה הקודמת להביא לבחירת רבנים ראשיים ציונים, שרת המשפטים היום הטילה וטו על צירוף נשים לגוף הבוחר, וזה כשאין חרדים בממשלה, ואנחנו יודעים את התוצאות. רוב מוחלט של הציונות הדתית לא מקבל את הדרת הנשים בשום מוסד ובטח שלא בגוף הזה”.

השר לשירותי דת דוד אזולאי השיב: “לו החוק היה מחוקק היום – מן הראוי היה שיחוקק כפי שהוא. לא הייתי משנה אותו, הוא מייצג את הציבור נאמנה בפרופורציות הנכונות. אני סבור כי הרכב האסיפה משקף איזון עדין וראוי בין מגוון האוכלוסיות השונות.

ההצעה כאמור, נדחתה ברוב של 44 מול 32 תומכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות