אובמה פתח פה על טראמפ: “זו לא תכנית ריאליטי, הוא לא יהיה נשיא”

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שרבב את עצמו למלחמה המילולית הניטשת בין הפוליטיקאים שמבקשים לרשת את מקומו בבית הלבן, והפגין בוז בעיקר כלפי טראמפ: "האזרחים מבינים שנשיא זה תפקיד רציני. לא מדובר בהשתתפות בתוכניות ראיונות או ריאליטי. לא מדובר כאן בענייני שיווק"
נתן פרל
ח' אדר א' התשע"ו / 17.02.2016 10:03

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממש לא אוהב את הכוונות של המועמד הרפובליקני דולנד טראמפ להתיישב על כיסאו בשנה הבאה.

אתמול הוא שירבב את עצמו למלחמה המילולית הניטשת בין המתמודדים, והתייחס בבוז לאיש העסקים טראמפ. אובמה העריך שהמועמד הרפובליקני לא יהיה הנשיא הבא של ארה”ב – תוך שהוא מותח עליו ביקורת.

“אזרחי ארצות הברית הם אנשים הגיוניים, ולכן אני חושב שהבחירה שלהם תהיה הגיונית”, אמר אובמה. “האזרחים מבינים שנשיא זה תפקיד רציני. לא מדובר בהשתתפות בתוכניות ראיונות או ריאליטי. לא מדובר כאן בענייני שיווק. נשיא לא עוסק בפנייה להמונים או במאמצים להיות בכותרות החדשות”.

הוא הוסיף: “בתקופת הבחירות המקדימות אנשים משחררים קיטור ונותנים ביטוי לרגשותיהם. זה נראה כבידור ולעיתים קרובות מדווחים על כך כבידור.

“אבל ככל שמתקרבים לרגע האמת – המציאות מנצחת. האמריקנים מבינים שמי שיעמוד במקום שבו אני עומד, יצטרך להחליט אם להשתמש בצפנים לשיגור טילים גרעיניים ולהורות לצעירים בני עשרים ואחת לצאת לקרב.

“הוא יצטרך לוודא שהמערכת הבנקאית לא תקרוס, ולעיתים קרובות הוא יהיה אחראי לא רק על ארה”ב אלא גם על 20 מדינות אחרות, שמתמודדות עם בעיות גדולות או שנמצאות על סף התפרקות ושמצפות שנעשה משהו”.

הנשיא אובמה הוסיף כי שיש מנהיגים זרים ש”מוטרדים מההתבטאויות בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, לא רק מצד טראמפ, אלא גם מצד מועמדים אחרים. יש דברים שמטרידים את הקהילה הבינלאומית”.

טראמפ עצמו הגיב באיפוק יחסי: “אובמה עשה עבודה לא טובה כנשיא. הייתי מנצח אותו בבחירות האחרונות, לו הייתי מתמודד נגדו. הביקורת שלו היא המחמאה הכי גדולה עבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות