עליזה לביא דורשת מאגד: תתנצלו ופרסמו מודעת תנחומים חדשה

בעקבות הסערה שעוררה המודעה שפרסמה אגד על "ששת נוסעי קו 402", פנתה ח"כ לביא ליו"ר אגד בדרישה להתנצל ולפרסם מודעה חדשה: "מן הראוי שאגד תסתכל למשפחות ההרוגים בעיניים, תתנצל ותשתתף בצערם באמת ובתמים" • תילחם בנהגים מורשעים העובדים בתחבורה הציבורית
שרי רוט
ז' אדר א' התשע"ו / 16.02.2016 12:57

אסון קו 402: חברת הכנסת עליזה לביא מיש עתיד שיגרה היום (שלישי) מכתב ליו”ר חברת אגד, אבי פרידמן, בו היא דורשת מהחברה לפרסם מודעת אבל חדשה, לאחר שבמודעה שפורסמה היום ביומונים החרדיים לא הביעה החברה התנצלות ולא פרסמה את שמות ההרוגים.

“בעקבות המודעה חסרת הרגישות שפרסמה חברת ‘אגד’ פניתי ליו”ר אגד בדרישה להתנצל ולפרסם מודעה חדשה”, אמרה ח”כ לביא לחרדים 10. “בנוסף אגיש הצעה דחופה לסדר בנושא נהגים מורשעים בעבירות תנועה העובדים בתחבורה הציבורית”.

 • האטימות של ‘אגד’: פרסמה מודעת תנחומים ללא שמות ההרוגים

בפתח המכתב נוזפת חברת הכנסת בחברה על היעדר שמות ההרוגים וכותבת: “במודעת האבל שפרסמה חברתכם לא פורסמו שמות ההרוגים בתאונה. היעדרם של השמות מביע זלזול בכאבן של משפחות ההרוגים. מודעת האבל הזו מבטאת התנשאות, נתק ואטימות לב. זו לא נחמה, לא השתתפות בצער ולא לקיחת אחריות על המקרה הטרגי שפגע באנשים רבים כל כך”.

ח”כ לביא ממשיכה: “מן הראוי כי היה להזכיר את שמות ההרוגים במודעה שיצאה מטעמכם”.

לביא מפרטת במכתבה את שמות ההרוגים לצד דברי הערכה עליהם – וקובעת: “לכל איש ואישה יש שם. לכל איש ואישה יש משפחה ואנשים קרובים המבכים את לכתו. מן הראוי שחברת אגד תסתכל למשפחות ההרוגים בעיניים, תתנצל ותשתתף בצערם באמת ובתמים”.

לביא חותמת את מכתבה: “אני מצפה שתפרסמו בקרוב מודעה נוספת שמזכירה את ההרוגים בשמם. לא יהיה די בכך לכסות על המחדלים שגרמו לתאונה המחרידה הזו, אבל זה לפחות צעד בכיוון של חשבון נפש והשתתפות אמיתית בצער”.

עליזא לביא

כפי שדווח הבוקר בחרדים 10, חברת אגד פרסמה מודעת אבל שעוררה זעם רב – ולא רק במגזר החרדי.

במודעה שפורסמה ביומונים החרדים נכתב: “אבלים, דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית. אנו שולחים תנחומנו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם ע”ה,  בנחמת ציון תנוחמו”.

ברשתות החברתיות הביעו הגולשים זעם רב על המודעה, שאפילו אינה מזכירה את שמות ששת ההרוגים – לוי-יצחק אמדדי, ישראל וינברג, יעקב-מאיר חשין, אהרן מרדכי כהן, לאה מלמוד, חנה פאשע פרנקל זיכרונם לברכה –  ורבים טענו כי מדובר במהלך ציני וחסר רגישות, כאשר החברה אינה טורחת להביע התנצלות בפני משפחות ההרוגים והפצועים או לקחת אחריות.

“‘אגד’ מנצלת את האסון הקשה לצורך יחסי ציבור ציני”, כתב גולש.

העיתונאי אריה ארליך מעיתון משפחה צייץ: “כמה ציניות, אטימות והתנערות מאחריות במודעה אחת. ״מותם״? ואין להם שמות? בוז לאגד ולעיתון שפרסם את המודעה”. אחר כך הוסיף: “למען ההגינות: המודעה מתפרסמת בשלושת היומונים החרדיים. ברור שהמחדל והקלון רשומים על שמם של אגד ועל מי שניסח את המודעה ולא על מערכות העיתונים”.

והיה מי שהגיבו: “למוות אין פנים ואין שמות  באגד” ו-“זה ההמשך קו של אגד של התנערות מאחריות. הנוסעים שילמו את חובם לחברה”.

רון רטנר, דובר חברת ‘אגד’, הסביר הבוקר מדוע נוסחה המודעה בצורה כזו: “כך מקובל לפרסם הודעות ניחומים במגזר, ככל שזו נוגעת לקהל זה. המודעה מופנה לקהל יעד של אותם אלו שנספו על לא עוול בכפם בגין התאונה המחרידה הזו, ופורסמה ביומונים שהציבור הזה חשוף אליהם”.

רטנר הדגיש: “זוהי מודעת ניחומים ולא מעבר לכך – השתתפות בצער המשפחות כחלק מאקט רגשי מתחייב, וזו אינה התייחסות החברה לנסיבות התאונה. מודעת הניחומים מתבקשת מנסיבות המקרה, זה אקט של פיוס והשתתפות בצער. כל השמועות הנוספות בעניין הן דברי בלע”.

יו”ר חברת אגד, אבי פרידמן, השיב לח”כ לביא:

אגד לעליזה לביא

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תקום ועדת חקירה ממלכתית בנושא התח
    17/02/2016 15:36
    נוסע מתמיד
  1. תוקם ועדת חקירה ממלכתית לנושא התנהלות התח”צ

    והסיבות:

    א. נרשמות תאונות אוטובוס שתוצאותיהן מרות וקשות

    ב. ניהול כושל בכל מימד של התנהלות ראה ערך “החזירו את הנהג לעבודה”..

    ג. יום יום ושעה שעה, התח”צ אינה מתפקדת בהתאם למחויבויות שלהן. ראה את כל התגובות ברשתות השונות, כמה אנרגיה ודם רע זורם.

    ד. הנהגים תוססים ומרירים ושובתים כל הזמן

    ה. החברות בדרגים השונים “מורחים” ומטייחים. תלונות לא נבדקות, כולל במשרד התחבורה

    • שאול   17/02/2016 15:37

      צריך לקחת את הנושא בידיים