מרדכי בכה: ‘היית מושלמת’ • הרוגי קו 402 הובאו למנוחות • צפו בתיעוד

אלפים ליוו ביממה האחרונה למנוחות את 6 הרוגי אוטובוס המוות • בעלה של חנה פרנקל ע"ה בכה: "אמרת שאסור להיות מושלם, כי מי שמושלם - אין לו מה לעשות כאן" • הדוד האשים: "העמידו צלם בהיכל ואנחנו המשכנו" • בעלה של לאה מלמוד ע"ה: "עליה אפשר להגיד א גרויסע ראש ישיבה"
דוד ליבוביץ
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 19:39

אלפים השתתפו הערב (שני) בהלוויתה של חנה פרנקל ע”ה, בתו של האדמו”ר מביאלה-אוסטרובה, שנהרגה באסון אוטובוס קו 402.

מסע ההלוויה יצא מרחבת בית המדרש של אביה בגבעת שאול אל הר המנוחות, שם נטמנה לצד אמה הרבנית לאה רבינוביץ ע”ה שנפטרה לפני שלוש וחצי שנים ממחלה קשה.

 בעלה מרדכי, בנו של האדמו”ר מבוטושאן, ששוחרר מבית החולים ‘קפלן’ ברחובות בכדי להשתתף במסע הלוויה של רעייתו, מירר בבכי כאשר נשא דברים: “דאגת לכל צרכיי.  העמדת אותי על הרגליים. נתת לי עצות כמו שאף אחד לא היה יכול לתת. לא היה סוף לחוכמה שלך.

“כל פעם שלמדתי, היית מסביבי כאילו אני גדול הדור, שמחת מלימוד התורה שלי. ידעת איך לא להיכנס לדברים לא טובים.

“הייתה לך מסירות נפש וצניעות גדולה. נזהרת מלשון הרע. היית מושלמת, ותמיד אמרת שאסור להיות מושלם, כי מי שמושלם – אין לו מה לעשות כאן. ואת היית מושלמת”.

הרב סיני מאיר פרנקל, דודה של חנה ע”ה, ואמר: “אנחנו צריכים לשאול מה ה’ עשה לנו, למה לדור שלנו? אין לנו כוחות, אנחנו צריכים לצעוק לריבונו של עולם – עד מתי? נקום הלאה ונמשיך כמו שהיה? די, הבנו.

“עד עכשיו לא הבנו, המשכנו הלאה”, אמר הדוד והאשים כי האסון הכבד התרחש בגלל חילול הכותל המערבי: “רק לפני שבוע העמידו צלם בהיכל, נתנו לרפורמים מקום ברחבת הכותל ואנחנו המשכנו הלאה. הוציאו הודעה לעיתון. השבת מתחללת בירושלים והכל בסדר. אנחנו צריכים להבין למה זה קורה לנו. די, הבנו את הרמז”.

ישראל וינברג ז”ל

הלוויתו של ישראל וינברג, בן 26, נערכה היום בהר המנוחות בירושלים.

בהלווייתו, שבה השתתפו מאות בני אדם, ובראשם האדמו”ר מסלאנים, ספד אחיו משה: “היית חבר טוב בסערות, בעליות וירידות. ידעת לשמוח בשמחתם של אחרים”.

“מי לא היה חבר שלך?”, תהה בקול האח. “שרוליק רק אתה יודע מה זה לב של אדם אחר”.

הוא דיבר על השקדנות שלו בלימוד התורה: “ישראל היה חי מ’סיום’ ל’סיום’ היה שואל אותי תמיד, משה מתי נקבע חברותא?”

חבריו הכריזו על כתיבת ספר תורה לזכרו ולעילוי נשמתו.

אהרן מרדכי כהן ז”ל

הבוקר יצאה הלווייתו של הבחור אהרן מרדכי כהן, בן 18, תלמיד ישיבת ‘עץ חיים’ של באבוב בבני ברק – מהישיבה בה למד. “הפנינה של הישיבה”, אמר עליו אחד מראשי הישיבה. ראש הישיבה הספיד: “הוא היה דוגמה לכל בחור ובחור”.

מבני ברק הגיע מסע ההלוויה אל בית המדרש של חסידות רחמסטריווקא בשכונת גוש 80 בירושלים – שם נשא הספד בדברים נרגשים הרה”צ רבי יצחק משה ארלנגר.

לאחר מכן אמר קדיש האדמו”ר מרחמסטריווקא, שבני המשפחה נמנים על חסידיו, בבכי מר.

הוא נטמן בבבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

יעקב מאיר חשין ז”ל

בשעות הצהריים נערכה הלווייתו של יעקב מאיר חשין ז”ל, בן 27.

יעקב מאיר היה בדרכו לפגישה למטרת שידוך בעיר בני ברק, כאשר פתיל חייו נגדע באסון האוטובוס.

אביו, הרב ישראל חשין, ספד לו: “הבן שלי היה מחובר לצדיק, הוא נסע אליו תמיד ליבניאל, דיבר איתו והתייעץ איתו. הוא אמר לו שאם יגיד את כל התהילים תהיה לו הזכות להיות חתן. לפני כמה שבועות שהיה היארצייט של הרב שיק הוא נסע לשם לשבוע שלם”.

“סמל של חסיד ברסלב אמיתי”, אמרו המלווים על מי שהיה תלמידו הנלהב של מוהרא”ש שיק זצ”ל. “זכה להוות סמל ודוגמה ליהודי קדוש בדורנו ונקטף בחטף”.

מרת לאה מלמוד ע”ה

מאות השתתפו בהלוויתה של מרת לאה מלמוד ע”ה, בת 61, שיצאה מביתה שברחוב עזרת תורה בירושלים אל בית העלמין בהר הזיתים.

המנוחה ע”ה  לימדה בסמינר, ובין המלווים בלטו רבות מתלמידותיה.

הלוויתה של לאה מלמוד ע”ה:

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

הלוויית מלמוד

בעלה, הגאון רבי  נפתלי, ספד לה, וסיפר כי נהג לשתף אותה בלימוד תורה ובסברות תלמודיות שעלו במוחו, כאילו הייתה רב. “ביום שנולדת בת, העולם הפסיד ראש ישיבה גדול. לא רגילים לומר על אישה נפלה עטרת ראשנו, אבל על כזו אישה אפשר להגיד א גרויסע ראש ישיבה”.

פתלי סיפר כי היתה אם מסורה לשבעת ילדיהם, ופרץ בבכי ללא יכולת להמשיך כשהזכיר את בן הזקונים, שאמור להתחתן בעוד כחודש.

רב השכונה יעקב ולדנברג סיפר כי היא אתמול הייתה בדרכה ל”חתונת מצווה”. מרת לאה מלמוד נסעה לשמח את חברתה האלמנה, שאתמול חיתנה את נכדה.

הלווייתו של הבחור  לוי יצחק אמדדי, בן 17 מיבנאל, נערכה ב-4 לפנות בוקר בבית העלמין בעירו.

הלוויתה של חנה פרנקל ע”ה: 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנא השם הושיעה נא!!!! תנחומין מן השמים.
    15/02/2016 22:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אנא השם הושיעה נא!!!! תנחומין מן השמים. “כל הצרות בגלל ‘חידוש גזירת הגיוס’ והרפורמים בכותל, וחסרון צניעות אצל החרדים, וחילולי השבת בירושלים” וברור אם יבוטל “חידוש גזרת הגיוס” לא יה’ פיגועים. הקב”ה ר”ל העניש דווקא את החרדים, זהו מסר חזק שברור שהחרדים צריכים לחזור בתשובה מיד, להתחזק בצניעות ותשובה שלמה. להמנע מהדברים הרעים שיש בדורנו… אין עוד מלבדו אבל ממש כואב. בקרוב בס”ד נראה מי לד’ ומי לבעל פעור. כי עין בעין יראו בשוב ד’ ציון, כשהגאולה השלימה יבוא עם משיח צדקינו אכי”ר

  2. אחותי היקרה, אמרו חז”ל אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין,
    16/02/2016 02:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אחותי היקרה, אמרו חז”ל אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין, לכן כל אשה שמכסה את ראשה ולא מפנה אליה מבטים ומושכת אליה תשומת לב מאנשים ברחוב, זוכה להיות מבורכת, אשה שמוכנה ח”ו לסכן את העולם הבא שלה רק כדי להיראות יפה כלפי חוץ לא רק שמפסידה את הברכה אלא שאינה יודעת מה היא מפסידה וכבר שמענו עדויות של נשים שמתו מוות קליני וסיפרו דברים מחרידים על הפאות אבל אין מביאין ראייה מן המתים.

    קשה לפסוק באופן גורף או לאסור מכל וכל את הפיאות שמלפני 100 שנה, משום שאשתו של החזון איש הלכה עם פאה של קש, אמא של החזון איש הלכה עם פאה של קש, אשתו של הרב בריסק הלכה עם פאה של קש, כמעט כל הנשים של ראשי הישיבות הספרדים הולכים עם פיאות של קש, גם הרב משאש (הרב הספרדי של ירושלים) וכן אשתו של הרב בן ציון אבא שאול הלכה עם פאה, לכן צריך לדעת את ההלכה ולפנות בעדינות ולא בצורה של שנאת חינם בה נוהגים אך ורק בורים ועמי ארצות שאינם בקיאים בהלכה.

    הנה ביאור ההלכה ממש בקיצור: הפאות שכמה פוסקים הותרו אז, לפני 50 – 100 שנה, הן פיאות קצרות ומכובדות ולא פיאות חלקות או מסולסלות ומעוצבות שמושכות תשומת לב, כבר אמרו חז”ל: “שיער באשה ערווה” משמע שכשהשיער נראה לעין הוא מושך תשומת לב כמו דבר שבערווה שמושך תשומת לב, כמו דברים שבפריצות שמושכים תשומת לב, אעפ”כ יש רבנים בעדות ומגזרים מסויימים (מדרנים) שמתירים בדיעבד לחבוש פאה, אבל אך ורק פאה המותרת בהלכה, פיאת קש קצרה ולא פיאת “קסטם” מודרנית ארוכה ומושכת עין, ולא פאה של עבודה זרה!

    דבר נוסף שחשוב לבדוק ולא כדאי לקחת סיכון בו, רוב הפיאות מגיעות מהודו ומהמזרח הרחוק שם הם עובדים את הבודהה ממש ע”ז ומקריבים לו את השיער שלהם, והפיאות של השיער הטבעי כמעט כולן מורכבות מאותו שיער שמוקרב לעבודה זרה, גם מי שהתיר ללבוש פיאה נכרית לא התיר ללבוש פיאה של “קסטם” מודרנית ארוכה ויפה, לדעתי אשה שהולכת עם פאה יפה שאסורה בהלכה ברחוב מושכת עיניים של גברים אחרים מכל הכיוונים, נכון שגבר מחוייב לשמור על העיניים שלו, אבל בדיוק באותה מידה שאסור לאשה ללכת בחוסר צניעות כי זה גורם לאנשים להפנות מבט ולהיכשל בה, (ולהכשל בז”ל ח”ו עון החמור ביותר) כך אין מן הראוי שאשה תלך כמו היפייפיה הנרדמת בחוצות העיר ותכשיל את בני ישראל ביופייה.

    יופייה של האשה צריך להיות שמור אך ורק לבעלה, לכן אשה שהולכת שלא בצניעות עשויה ליתן על כך את הדין ויש לה גדר של “מכשילת הרבים” ואמרו חז”ל: “כל המכשיל את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה”, לפני שאת מחליטה אם ללכת עם פאה או לא, תחשבי פעמיים לפני שתחליטי ללבוש פיאה. בגלל שרוב הנשים הלובשות פאה מכשילות בחורי חמד ואברכים בעבירות חמורות ביותר.

    כתוב בשו”ת באר שבע (סי´יח) והשדה-חמד ועוד הרבה פוסקים, יסוד כיסוי הראש הוא ההופעה הצנועה, ולכן אם חובשים פאה נוכרית אין בזה שום תוספת צניעות ביחס לשערות הראש המקוריות, ולכן לדעתם מדאורייתא אסור לכסות את הראש בפאה נוכרית.

    יש לי שאלה לכל הנשים היקרות, ששמות פאה לא צנועה ומושכת..(לא של סבתות) מה אתן חושבות לעצמכן? שהירקן לא מזיל ריר עליכן? שהנהג באוטובוס לא נכשל בהרהורים? אתם מתלבשות בצורה מכשילה וגם אם היא צנועה, הפאה הורסת הכל,,אני רואה אברכים טהורים שלמדו בישיבות קדושות חנונים למדי, והאישה נראית דוגמנית מהשורה הראשונה, תעשי את זה בבית לא בחוץ יקירה שלי.

    כבר לא קשור לרבנים או להיתרים, לא לעדות וחוגים, זה קשור למראה שלך, אוי כמה אברכים נכשלים בך שאת עולה לאוטובוס בבוקר עם הפאה הארוכה והמתקתקת שלך, כל הלימוד שלהם כל היום נהרס, כמה בחורי ישיבות יוצאים במיוחד בערבי שבת לראות אותך מטיילת ברחוב עם הבגדים הנוצצים ועם הפאה של שבת המטריפה שלך (יש עדות למי שרוצה מקור) שהיא באמת מטריפה את הראש שלו.. הם לא מחפשים לצאת לקניון לראות חילוניות פרוצות, את מעניינת יותר, את נוצצת יותר, כן את..את..בגללך יש זרע לבטלה, לא בגלל שחקניות פרוצות, בגללך !!!

    • ישראל מאיר   30/12/2019 12:41

      הדבר היחיד שאסור זה פאה שהיא באורך יוצא דופן וממש בולט. כי לאשה אסור להבליט את עצמה. אבל פאה שהיא יפה ‘יותר משיער’, אין הבדל בינה לבין כל פריט לבוש אחר, מעולם לא שמענו ולא ראינו פוסק הלכה שאסר לאשה להתלבש יפה, אדרבה זו חובתה.
      wig-or-kerchief.site123.me

    • משה דנינו   31/12/2019 22:04

      1) אין שום קשר בין הברכה ששורה בסמוי מן העין, לבין צניעות.
      2) רוב סיפורי המתים קליניים מהדור האחרון הם פשוט סיפורים מומצאים, עסקני פאות תפסו טרמפ על זה שרוב הציבור מאמין לסיפורים הללו, והמציאו סיפורים משלהם, כשהם משלבים את הקטע של הפאה בתוך הסיפור. אז זה לא בגלל ש”לא מביאים ראיה מן המתים” אלא בגלל שלא מביאים ראיה מהשקרנים.
      3) הניסיון להיות אובייקטיבי הוא עילג ממש. אין לך מושג איך נראית אשתו של הרב משאש, כתבת שהיא הלכה עם “פאת קש” למרות שהיא לא הלכה עם פאה בכלל, וזאת על מנת להציג כביכול נשי הרבנים הלכו רק עם פאת קש, ורק פאת קש מותר… כאשר בפועל, גם לפני 500 שנה הפאות היו משיער טבעי ונראו בדיוק כמו שיער אמיתי, כמובא בכל הספרים דאז.
      4) הקריטריון היחיד לפאה שאינה צנועה, זה שהפאה לא תבלוט ותמשוך תשומת לב מיוחדת בגלל שהיא חריגה בנוף המקומי. אשה שמתלבשת בצניעות והפאה שלה סטנדרטית, לא תתן את הדין בגלל איזה בחור ישיבה או אברך שמסתובב ברחובות ומסתכל על נשים, זו הבעיה האישית שלו.
      להרחבת הידע אפשר להיכנס לכאן: https://wig-or-kerchief.site123.me