אביו של לוי יצחק אמדדי ז”ל מירר בבכי: “חייבים להפסיק עם מחלוקת”

ב-4 לפנות בוקר נקבר הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל בבית העלמין ביבנאל • אביו רבי הלל ספד בבכי: "אני מודה לבורא עולם שהוא היה אצל רבינו, הוא נפטר עם פיאות ועם זקן, הוא נפטר כבן תורה"
יוסף גרינבוים
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 14:28

מאות מחסידי ברסלב ביבנאל ליוו לפנות בוקר (שני) את הבחור לוי יצחק אמדדי ז”ל שנקטף בפתאומיות בתאונה הקטלנית של אוטובוס קו 402 בכביש 1.

ההלוויה יצאה בשעה 4 לפנות בוקר מבית המדרש ‘היכל הקודש’ של חסידי ברסלב ביבנאל, לעבר בית העלמין במעלה ההר, שם הונחה מיטת הנפטר בסמוך לקברו של מוהרא”ש שיק זצ”ל, ולאחר מכן נערכה הקבורה לקול בכיות קהל המלווים.

הגאון רבי הלל אמדדי, אביו של המנוח ומחשובי רבני קהילת ברסלב ביבנאל, ספד מעל הקבר הטרי: “לוי יצחק, היום בבוקר דיברתי איתך, שאלתי אותך מה שלומך? אמרת לי מצוין. רבותי, אתם יודעים למה הוא אמר לי שהוא מרגיש מצוין? כי היום סידרו לו חברותא מיוחדת שילמד איתו בסדר ג’.

“הוא היה שבת בירושלים וחזר משם היום לישיבה בבני ברק, אבל הקדוש ברוך הוא רצה שהוא יילך לישיבה של מעלה”.

“אני רק מודה לבורא עולם שברוך ה’ הוא היה אצל רבינו, והוא נפטר עם פיאות ועם זקן, הוא נפטר כבן תורה. הוא זכה להיות היום בכותל לפני שהוא נסע, התפלל על זה שהוא יצליח בישיבה. לוי יצחק, תפעל בישיבה של מעלה עבור עם ישראל!”

האב ביקש להתחזק לנוכח האסון הקשה: “מורי ורבותי, אני חושב שכולנו חייבים להתחזק בזמן הזה, חייבים להפסיק עם מחלוקת בכל צד ואופן שהוא.

“רבותי, אנחנו משלמים קורבנות יותר מדי גדולים! ה’ ישמור ויציל, כולנו צריכים להגיד ‘אבל אשמים אנחנו’. רבותי, צריכים להתחזק בעניין הזה מאוד, מאוד מאוד. כל אחד שייקח לתשומת ליבו, לראות איך אפשר שיהיה שלום. מחלוקת זה אש, וגם אם מתכוונים לשם שמים זה שורף. חייבים להתחזק מורי ורבותי.

“אני מודה לכולם שבאו לחלוק כבוד אחרון למרות השעה המאוחרת. הקב”ה יעזור שיהיה בילע המוות לנצח ומחה ה’ אלוקים דמעה מעל כל פנים”.

ראש ישיבת ‘תפארת מוהרא”ש’ הרב שלמה ברוך בלוי זעק בהלוויה: “איך אפשר לראות גופה של ילד בן 17 ולא לדמוע?! איזה לב יכול להישאר שליו כאשר אנחנו נמצאים בשעה כזו?! לקחו את לוי יצחק להיכלות עליונים, ללמוד תורה בישיבה של מעלה. מי יכול לסבול צער של אבא ואמא שהולכים אחרי מיטתו של בנם, צעיר לימים, כמו פרח שקמל פתאום”.

הרב רפאל מימוני, מנהל תלמוד תורה ‘ילדי חן’ דחסידי ברסלב ביבנאל נשא גם הוא דברים: “לוי יצחק, קשה לעכל שאנו עומדים עכשיו על יד הקבר שלך. בברסלב לא נהוג להספיד לכן רק נעורר מעט את הקהל, שנתחזק, שנדע מה איבדנו.

“אני מדבר עכשיו גם בתור דוד וגם בתור מלמד שלו במשך הרבה שנים, אין מושג איזה פרח הקדוש ברוך הוא קטף פה עכשיו, כל הבחורים יעידו – איזה נעים הליכות, איזה כבוד לרבנים, איזו אהבת התורה. קשה לעכל את זה.

“שנזכה באמת ללמוד מהמעשים הטובים של הפרח הנפלא הזה שאיבדנו, כמו שהאבא הרב הלל הזכיר – שכולנו בעזרת ה’ נתחזק ונתאחד, שנפיק את הלקח, שהקב”ה לא יקטוף מאיתנו עוד דברים טובים כאלו. מהמובחרים שבחבורה, מהבחורים הכי טובים שלנו איבדנו עכשיו. יהי רצון שהקורבן הזה יהיה באמת סוף ודאי לצרותינו”.

• תמונות באדיבות נחמן מעהל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאמן , דיברתי איתו בהילולת מוהראש בטלפון שילך לומר בשבילי שם פסוקים והלך לעשות טרציתי להחזיר לו טובה ... עכשיו ני קורא את השם לוי יצחק. ודומע...והרגשתי צער מוראי...זצל
    16/02/2016 00:30
    בעז
  1. איזה מתוק…..