“הוא שאל: ‘האם אשתי בחיים’? רק תגיד לי אם היא בחיים או לא…”

העיתונאי יצחק נחשוני היה צמוד בלילה למיטתו של מרדכי פרנקל, בנו של האדמו"ר מבוטושאן, שנפצע באסון קו 402 ורעייתו חנה ע"ה נהרגה • "בשנייה של הבשורה זה היה בשבילי בית ספר לאמונה"
נחמן גור
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 12:37

העיתונאי יצחק נחשוני היה צמוד בלילה  למיטתו של מרדכי פרנקל, שרעייתו חנה בת ע”ה ה-23 נהרגה בתאונה הקטלנית באוטובוס קו 402 של ‘אגד’.

נחשוני סיפר הבוקר, ברדיו ‘קול חי’: “לא עזבנו אותו עד שלא היה זיהוי סופי של אשתו שנהרגה – דאגנו שהוא לא ידע.

“לא קל היה להיות שם, יהודי פצוע, עובר תהליכים של בדיקות וכאבים, אבל למרות הכל לרגע אחד הוא לא חשב על עצמו, שאלתי אותו: ‘כואב לך היד? הרגל?’, הוא היה כולו מלא במכות ובחבורות בכל חלקי גופו, הוא יצא בנס, אבל עם כל הכאבים, כששאלתי אותו ‘מה כואב לך?’ הוא כנראה הרגיש את מצבה של אשתו וענה לי: ‘הלב כואב לי’.

“ממיטת חוליו, עוד לפני שנודע לו על מצבה של רעייתו, הוא אמר לי, ‘יצאתי עם אשתי לחגוג את יום הנישואים השני, להורים, לחגוג, ולבסוף אני מגיע לבית החולים קפלן.

“הוא  שאל: ‘האם אשתי בחיים’? רק תגיד לי אם היא בחיים או לא…”

מרדכי פרנקל הוא אברך בישיבת מיר, הוא בנו של האדמו”ר מבוטושאן. רעייתו, חנה, היא בתו של האדמו”ר הרה”צ רבי אברהם ירחמיאל רבינוביץ מביאלה-אוסטרובצה מגבעת שאול.

אחד מרבני הישיבה הגיע אל בית החולים כדי לבשר לו את הבשורה המרה.

פרנקלדוברות בית החולים קפלן

“כל זה היה אחרי מאמץ גדול לזהות אותה, ואחרי כל מה שמתנדבי זק”א עשו עבודת קודש לאתר את צילומי השיניים – באמצע הלילה. עמדתי שם ואתה מקבל פרופורציה לכל החיים, היה קשה”, אומר נחשוני.

על פרטי התאונה סיפר נחשוני: “שאלתי אותו מה היה בדיוק, והוא סיפר לי: ‘ישבתי ליד אשתי במושב האחורי ליד הדלת, היא ישנה וישבה ליד החלון, פתאום ראיתי איך שהאוטובוס נחצה, ואני לא זוכר איך יצאתי משם אולי מהחלון”.

נחשוני: “בשנייה של הבשורה זה היה בשבילי בית ספר לאמונה, ברגעים כאלו אתה רואה אנשים שאתה לא מכיר אותם בצדדים האלו, וברגע הזה אתה רואה מה כל לימוד התורה הזה עושה להם, אמונה תמימה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אאא
    15/02/2016 17:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריך לתלות מהרגליי את הנהג המנוול.חלאה.

  2. ישב ליד אשתו???
    16/02/2016 01:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הבן של האדמור??