מעצר הנהג חיים ביטון הוארך ב-3 ימים: שיבש הליכי חקירה

נהג אגד חיים ביטון, שנהג באוטובוס המוות, חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה • הודה כי הוציא את דסקת הטכוגרף, 'הקופסה השחורה' של האוטובוס - והחזירו • המשטרה: "זה שיבוש הליכי חקירה. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא כעת במעבדה כדי ששם יפתחו אותו"
חיים טוויל
ו' אדר א' התשע"ו / 15.02.2016 11:38

האסון בקו 402: בית הדין לתעבורה בירושלים האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרו של חיים ביטון, נהג האוטובוס קו 402 של ‘אגד’, שהתנגש אמש במשאית בכביש מספר 1. בתאונה הקטלנית נהרגו שישה בני אדם.

ביטון, תושב ירושלים, נעצר הלילה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. הוא נפצע קל ופונה לבית החולים ‘אסף הרופא’ בצריפין, ומיד לאחר שחרורו נעצר על ידי המשטרה.

בדיון בהארכת מעצרו, טען נציג המשטרה רב פקד משה כהן, כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, לאחר שהוציא את דסקת הטכוגרף, “הקופסה השחורה” של האוטובוס, שנועדה לסייע בחקירת תאונות.

נציג המשטרה, אמר בבית המשפט כי הנהג טוען שהחזיר את הדיסקת וסגר את המכשיר. “בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא במעבדה כדי ששם יפתחו אותו ויוודאו שאכן הדיסקת שם כמו שטוען החשוד”.

ביטון, המיוצג על ידי עורכת הדין לאה גולדמן, הודה במהלך הדיון כי הוציא את הטכוגרף.

עורכת הדין גולדמן הבהירה: “אנחנו לא מקלים ראש בתאונה הזו. עם כל העוצמה של התיק הזה מבחינת הכאב והסבל, אנחנו סבורים שאפשר לשחרר אותו למעצר בית. למשיב אין עבר פלילי”.

מנגד, טען נציג המשטרה, משה כהן: “פעולה זו מהווה שיבוש הליכי חקירה”. בנוסף ציין נציג המשטרה כי מתקיימת חקירה אחר הפעולות שנעשו בטלפון האישי של הנהג בדקות שלפני התאונה.

לטענת המשטרה, לביטון אין עבר פלילי, אך בעבר ביצע תאונה הדומה לזו שאירעה אתמול, בה נפצעו 18 בני אדם באורח קל, כשנהג באותו קו אוטובוס –  מבני ברק לירושלים, באזור מחלף שורש.

משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, סיפר כי ביטון נסע “כברת דרך על שולי הכביש”. לדבריו, “הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע עם הפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה”.

חיים ביטון

כהן אמר הבוקר לאתר וואלה: “התמונה המתגבשת יותר ברורה, אחרי 14 שעות. הנהג נחקר, גרסתו לא מלאה ולא משתלבת עם הממצאים. נהג האוטובוס טוען שלא ראה את המשאית – גרסה תלושה מהמציאות. שדה הראייה במקום התאונה מראה אחרת. השאלה היא לא אם פגע בכוונה, אלא אם יכול היה לראות את המשאית בפועל”.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנהג ביטון ב-4 ימים, אולם בית המשפט פסק כי מעצרו יוארך רק בשלושה.

לפי חדשות 2, בדיקת עברו של נהג האוטובוס העלתה כי בדצמבר 2013 הוא היה מעורב בתאונה. אז פגע באזור מחלף שורש במשאית וגרם לפציעתם של מספר נוסעים, נשפט והורשע.

בעקבות התאונה החליטו ב’אגד’ שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים והוא שובץ בנסיעות עירוניות בלבד.

שאלות נוספות, כגון מדוע החזירה ‘אגד’ את הנהג למסלול בני ברק-ירושלים, לאחר התאונה הקודמת, ייבדקו בהמשך החקירה.

בחדשות 2 דווח, כי  אזרח שנוהג לנסוע באופן קבוע בקו 402 סיפר כי מדובר בנהג מועד, שעובר על כללי הבטיחות במהלך הנסיעה.

לדברי האזרח, מדובר בעבירות הקשורות לשמירה על מהירות הנסיעה, שמירת מרחק, וכן שמירה על ריכוז ותשומת לב למתרחש בכביש. לדברי הנוסע, תאונה מהסוג שהתרחש היום, הייתה רק שאלה של זמן.

נהג המשאית, בן 40 ממזרח ירושלים, עוכב לחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות