מני נפתלי ניצח בתביעה נגד בית ראש הממשלה: יקבל 170 אלף ש”ח

אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, ניצח בתביעתו נגד בית ראש הממשלה ועזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה • נפתלי יקבל למעלה מ-150 אלף שקלים והוצאות משפט
חיים טוויל
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 15:09

בית הדין לענייני עבודה בירושלים קיבל היום (רביעי) את תביעתו של אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי וחייב את המדינה בתשלום פיצויים בסך 170 אלף שקלים.

בפסק הדין קיבלה השופטת דיתה פרוזי’נין את טענתו של נפתלי כי היה נתון לתנאי העסקה פוגעניים בתקופת עבודתו במעון ראש הממשלה, וכי הוא זכאי לפיצוי בשל כך.

נפתלי עבד כאב בית במעון ראש הממשלה במשך כ-20 חודשים והתפטר באוגוסט 2012. לטענתו הבטיח לו עזרא סיידוף, סמנכ”ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, כי יקבל תקן קבוע בתפקידו.

נפתלי טען כי מדובר בהבטחה מנהלית שהופרה ולחלופין טען כי הוטעה לחשוב שיקבל תקן והתקשר בחוזה מתוך אמונה כי המבטיח יעמוד בהבטחתו. בנוסף, נפתלי טען בתביעתו כי יחסי העבודה בין שרה נתניהו לעובדים המועסקים במעון והוא בכללם, היו בלתי נסבלים ומשפילים, ועלו כדי העסקה פוגענית.

”בגין נזקים ממוניים ובלתי ממונים שנגרמו לתובע בשל הפרת הבטחה מנהלית או התחייבות שלטונית או הטעיה, והעסקה פוגענית, זכאי התובע לפיצוי”, קבעה השופטת.

בנוגע לתנאי ההעסקה הפוגעניים פסקה השופטת כי הוא זכאי לפיצוי בשל כך, בסך של 80,000 שקל בגין עגמת נפש.

השופטת קבעה גם כי המדינה הפרה את הוראות חוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה ובשל כך ובשל הטעייתו נפסקו לנפתלי פיצויים נוספים בסך 75,000 שקלים.

טענתו של נפתלי להפרת חוק איסור לשון הרע מצידו של ראש הממשלה נתניהו בגין דברים שאמר בראיון לערוץ 2 נדחתה.

לצד כל אלו נדרשת המדינה לשלם הוצאות משפט בסכום של 15 אלף שקלים לנפתלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות