הקלטות של זקן: בית המשפט גזר עוד חודש מאסר לאהוד אולמרט

חמישה ימים לפני הכניסה מאחורי הסורגים של מעשיהו: בית המשפט דחה את הסדר הטיעון של ראש הממשלה לשעבר באופן חלקי • השופט טען כי הוא מתקשה לקבל את ההסדר עם הפרקליטות וגזר על אהוד אולמרט חודש מאסר נוסף - שלא ירוצה בחופף לעונש שנגזר עליו ב'פרשת הולילנד'
חיים טוויל
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 09:28

בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (רביעי) לדחות את הסדר הטיעון שגובש בין סנגורי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לבין פרקליטות המדינה בתיק שיבוש הליכי החקירה, ולפיו היה אמור לרצות שישה חודשי מאסר בחופף לשנת מאסר וחצי שנגזרו עליו בפרשת הולילנד.

נשיא בית המשפט, השופט אביטל חן, גזר על ראש הממשלה לשעבר חודש מאסר נוסף שלא ירוצה במקביל לעונש שנגזר עליו בפרשת הולילנד.

לאור כך, אולמרט יירצה עונש בן שנה ושבעה חודשים.

בנוסף הטיל השופט על אולמרט קנס כספי בסך 50,000 ש”ח.

השופט  ביקר בחריפות את ההסדר המקורי שנחתם עם הפרקליטות, לפיו כל עונש המאסר שנגזר על אולמרט – שישה חודשי מאסר – יוטל עליו בחופף לעונש המאסר בתיק הולילנד. השופט אמר: “מתקשה אני לקבל את ההסדר לפיו אדם שחטא בשתי עבירות שיבוש חמורות מאוד לא יירצה עונש מאסר במצטבר. האיזון שהוצג אינו סביר באופן קיצוני בבקשתו לחפוף את תקופת המאסר”.

בדיון הקודם על הסדר הטיעון השמיע השופט ביקורת על העונש החופף שביקשה הפרקליטות. “אין לכם בעיה ראייתית בתיק, אז מדוע כל העונש הוא בחופף? בעברית מכובסת, הנאשם לא הולך למאסר”.

תיק שיבוש החקירה בפרשת הקלטות של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן הוא למעשה הראשון שבו אהוד אולמרט הודה כי ביצע עבירה.

ביום שני הקרוב ייכנס לראשונה בתולדות מדינת ישראל ראש ממשלה לכלא, כאשר אולמרט יחל לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בפרשת הולילנד. אולמרט ייכלא באגף 10 בכלא מעשיהו.

באגף 10 ישוכנו 18 אסירים שהיו בכירים בחייהם הקודמים. ביממה אחרונה הועברו חמישה אסירים לאגף, שאליו ייכנסו, מלבד אולמרט, חמישה ממורשעי פרשת הולילנד, ובהם שמחיוף ורבין.

אולמרט עדיין ממתין להכרעת בית המשפט בערעור שהגיש בפרשת טלנסקי, שבה נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר, ובערעור שהגישה המדינה על זיכויו בפרשת ראשונטורס שבה זוכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכיף בית משפט
    10/02/2016 11:37
    כחלון
  1. הוסיפו לי חודש לצאת למלחמה במשפחות הפשע המאורגן הלו פושעים ראו הוזהרתם אהוד בשטח מעולם לא קיבלתי מעטפות לא היו מעטפות רק דחפו לי מעטפות אין גבול לחוצפן עור של פיל אם הוא היה שותק הוא לא היה יוצא אהבל מול כל העולם אם הסיפור לא היה עצוב הייתי מת מצחוק