סוכל פיגוע בשער שכם: מחבלת בת 16 שלפה סכין – ונוטרלה

מחבלת פלסטינית שניסתה לדקור לוחמים בכניסה לעיר העתיקה בירושלים נוטרלה: אין נפגעים • קודם לכן נערה פלסטינית נעצרה בכניסה ליישוב כרמי צור בגוש עציון: בילקוטה, בין הספרים למחברות, נמצאה סכין
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ו / 09.02.2016 10:00

מחבלת ערבייה בת 16 ניסתה לבצע פיגוע דקירה הבוקר (שלישי) בשער שכם בירושלים, ונוטרלה על ידי כוחות הביטחון. איש לא נפגע.

ממשטרת ירושלים נמסר,  כי צוות שוטרים מפלוגת מג״ב העיר העתיקה הבחין בצעירה, תלמידה עם תיק בית ספר, שעוררה את חשדם. השוטרים ניגשו לבדוק אותה, כשצוות יס״מ נמצא בסמוך ומאבטח אותם. במהלך הבדיקה היא התבקשה למסור את תיקה.

המחבלת פתחה את תיק בית ספר, שלפה מתוכו סכין וניסתה לדקור את השוטרים. השוטרים הגיבו במהירות, הדפו את המחבלת והשתלטו עליה.

אין נפגעים. המחבלת, תושבת ירושלים, נלקחה לחקירה.

מפקד מרחב קדם: ״הפריסה המבצעית לצד מקצועיות השוטרים ועירנותם איפשרה את זיהוי החריג גם בסביבה מורכבת זו ומנעה פגיעה בנפש. השוטרים פעלו במקצועיות והנחישות המצופה מהם וראויים להערכה.

“המשטרה תמשיך בפריסה המבצעית הרחבה, על בסיס הערכות מצב וניתוח האיומים, למען ביטחון תושבי העיר והמבקרים הרבים בה״.

זמן קצר קודם לכן נעצרה נערה ערבייה בת 13 בשער הכניסה ליישוב כרמי צור שבגוש עציון, לאחר שעוררה את חשד אחת התושבות. היא דיווחה לשומר הישוב וזה ביצע נוהל מעצר חשוד. המחבלת השליכה סכין שהייתה ברשותה ונעצרה.

כוחות צה”ל עצרו אותה והיא הועברה לחקירת כוחות הביטחון.

דוידי פרל, ראש מועצה אזורית גוש עציון: “בזכות ערנותם של תושבים ומקצוענותם של כוחות הביטחון נמנע הבוקר אסון. ילדה שיוצאת מביתה לדקור יהודים במקום לבית הספר היא תוצר של הסתה פרועה של שנים שמתחוללת באין מפריע ברשות הפלשתינאית. אנו שבים וקוראים לממשלת ישראל לגלות אחריות ולעבור ממגננה למתקפה”.

מחבלת, כרמי צורדוברות גוש עציון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות