המלחמה בטכנולוגיה: בקרעטשניף מסמנים בתים ‘נקיים’ עם שלט

בחצרות חסידים עוברים לשלב המעשי במלחמה בסמארטפונים והאינטרנט: בחסידות קרעטשניף מסמנים באמצעות מגנט המודבק על כל דלת דירה הבית "נקי מפגעי האינטרנט והטכנולוגיה" • גורם בחסידות: "הורים לא ישלחו את ילדיהם לשחק בבית שאינו מסומן במגנט"
יוסף גרינבוים
ל' שבט התשע"ו / 08.02.2016 22:17

המלחמה של חצרות החסידים בפגעי הטכנולוגיה מקבלת צורה מעשית: אחרי כינוסי הזעקה נגד הסמארטפונים שנערכו רק בשבוע האחרון בחצרות ויז’ניץ – החסידות השנייה בגודלה אחרי חסידות גור – מודז’יץ ודארג, מציגים בחסידות קרעטשניף צעד אחד קדימה: סימון בתים “נקיים”.

הסימון מתבצע באמצעות מגנט המודבק על כל דלת דירה של חסידי קרעטשניף, שחתמו על תקנון הוועדה הרוחנית של החסידות.

“לפני כשבועיים קיבלו חסידי קרעטשניף חוברת ובה תקנון ושאלון אותו הם נדרשו למלא”, מספר גורם בחסידות. “בשאלון היו צריכים להשיב האם ברשותם טלפון כשר, תומך כשר, סמארטפון, אינטרנט וכדומה – ולאיזה צורך.

“לאחר שמילאו שאלון קיבל כל אחד שהזדקק לאינטרנט לצורך פרנסתו את האישור של הוועדה הרוחנית של קהילת קרעטשניף, עם הפתרון המותאם לצרכיו.

“לאחר מכן, כל מי שחתם שאין לו מכשירים שאינם כשרים או שקיבל אישור להחזיק אינטרנט מסונן – קיבל לביתו בימים האחרונים מגנט שמודבק על דלת הבית”.

 המגנט, עליו מופיעה הכותרת ‘בית נאמן’, מוצמד אל הדלת מבחוץ, כדי שהבאים בשערי הבית ידעו כי כאן מתגורר מי שקיבל על עצמו לשמור על התקנות של הקהילה.

לדברי הגורם בחסידות קרטשניף, מדובר ברעיון מבריק, משום שכל אחד מהקהילה רוצה שעל דלת ביתו יהיה האישור של ‘בית נאמן’. “זה הרי ברור שהורים לא ישלחו את ילדיהם לשחק בבית שאינו מסומן במגנט”, הוא אומר.

קרעטשניף

בתוך כך, גם בחסידות צאנז החלו לרדת לפסים מעשיים: ‘הוועדה הרוחנית למוסדות החינוך’ של חסידות צאנז שיגרה ביום רביעי בשבוע שעבר מכתב אל מנהלי המוסדות, לצד העתק ששוגר לאדמו”ר, בו הם נקראים להשהות מהלימודים באופן מיידי ילדים שהוריהם לא עמדו בתקנות ‘הועדה הרוחנית לענייני תקשורת’ של החסידות.

תחת הכותרת: “הנידון: הורים המחזיקים מכשירים בניגוד לתקנון”, כותב מזכיר הוועדה הרוחנית: “מצורף בזה רשימת הורים ששינו מההוראות שקיבלו על ידי רבני הוועדה הרוחנית לענייני תקשורת.אנו מבקשים מכם – לאחר התראה קצרה – להשהות את בניהם ובנותיהם ממוסדות החינוך באופן מיידי, וזאת עד להפקדת המכשירים הפסולים אצל הרבנים הממונים והבאת אישור בכתב מהוועדה על כך”.

לפני כשבועיים שיגרה ‘הוועדה הרוחנית לענייני תקשורת’ של צאנז מכתב אל הורי התלמידים המתחנכים במוסדות החסידות, בו הוצג איסור חמור על השימוש באפליקציית וואטס-אפ, אלא אך ורק לצורכי פרנסה ובכפוף לאישור אישי מהוועדה, תוך אופציה של שימוש מוגבל באפליקציה ובצורה המותאמת לכל אחד באופן אישי.

מדובר בפיקוח פרטני שמפעילה מערכת מתוחכמת, באמצעותה יכולה הוועדה להגדיר לכל משתמש בכמה קבוצות וואטס-אפ יותר לו להיות חבר (קבוצות משפחתיות בלבד או קבוצות לצרכי עבודה), תוך שליטה האם יתאפשר לו לשגר תמונות ווידאו או לא. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יפה מאוד!
    08/02/2016 22:34
    יענקי
  1. בית עם אינטרנט פרוץ אינו בית חרדי