צפו: הלוחם שחיסל שיחזר • “הוא כוון עליי ובא ללחוץ. נתתי לו מכה”

פקדה של לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד משחזר את פיגוע הירי בשער שכם - וכצד חיסל את המחבלים: "הוא קם, פתח את המעיל שלו, הוציא קרל גוסטב, דפק לי אותו בראש. ראיתי שהוא מכוון עליי ובא ללחוץ על ההדק. נתתי לו מכה בנשק"
חיים טוויל
כ"ה שבט התשע"ו / 03.02.2016 23:05

מפקדה של לוחמת מג”ב הדר כהן הי”ד, בת 19 מאור יהודה, שנרצחה בפיגוע הירי והדקירה בשער שכם בירושלים, שיחזר היום (רביעי) כיצד חיסל את המחבלים.

“זיהיתי על הספסל שני אנשים לבושים במעיל. איך שאני מתקרב אליהם הם נראים לי קצת מפוחדים. אמרתי להם: ‘שלום, תביאו לי תעודות זהות’.

“הוא קם, פתח את המעיל שלו, הוציא קרל גוסטב, דפק לי אותו בראש. הלכתי טיפה אחורה, ראיתי שהוא מכוון עליי ובא ללחוץ על ההדק. רגע לפני שלחץ על ההדק נתתי לו מכה בנשק, התרחקתי שני צעדים, דרכתי את האקדח ונתתי בו כדור.

“אחר כך הסתובבתי ראיתי מישהו עם סכין יפני והוא דקר אותה. שלפתי את האקדח ודפקתי בו כדור. אחר כך שמעתי יריות, הסתובבתי לכיוון וראיתי מחבל יורה”.

תוצאותיו של הפיגוע המשולב היו עשויות להיות חמורות הרבה.

מחקירת הפיגוע עולה כי מעצור בנשק מנע מהמחבל השלישי, שפתח באש לעבר הכוחות, לפגוע בלוחמים ואזרחים נוספים.

מהתחקיר מתברר כי שניים מהמחבלים היו אמורים לירות לעבר לוחמי משמר הגבול ולדקור אותם. המחבל הנוסף תכנן לירות לעבר הכוחות המסייעים, שהיו אמורים להתנפל על המחבלים.

המחבל השלישי הספיק לירות כדור או אחד או שניים עד שאירע המעצור בנשקו האוטומטי.

מהתחקיר עולה כי צוות הלוחמים שחיסל את המחבלים פעל ללא דופי ובדיוק על פי הנהלים וההנחיות – תוך שהשוטרים שומרים על טווח ביטחון מהמחבלים במגע הפיזי ביניהם.

הערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון ביטחוני בהשתתפות שרים בקבינט, הרמטכ”ל גדי איזנקוט, מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך וראש השב”כ יורם כהן בעקבות הפיגוע בשער שכם.

בשלב זה הוחלט להטיל כתר על העיירה קבטיה ליד שכם, ממנה יצאו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע.

סנ”צ שלומי יוסף, מפקד הגדוד בו שירתה הדר כהן, הנרצחת ה-31 בגל הטרור, סיפר כי הלוחמת פעלה בגבורה ובנחישות.

“הדר בפעולה הירואית הספיקה לדרוך את נשקה ולחסל את המחבל שדקר את חברתה”, אמר. “מחבל שלישי שהגיע מאחור פתח לעברה בירי ופצע אותה קשה מאוד”.

על הביקורת שהושמעה על הצבתה של כהן במקום כה רגיש, חודשיים בלבד לאחר גיוסה, השיב תנ”צ יוסף כי הלוחמות היו מיומנות ומלוות בכוח וותיק. “שתי הלוחמות מוצבות עם לוחם ותיק שמכיר את הגזרה עם עוד שוטרים”, ציין מפקד הגדוד. “הן מיומנות להיתקל באירועים מהסוג הזה והן הגיבו בהתאם, בנחישות ובגבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות