הלוחמת הדר כהן הי”ד ירתה במחבל ומנעה פיגוע גדול לפני שנרצחה

הדר כהן הי"ד, לוחמת משמר הגבול בת 19 מאור יהודה, נרצחה בפיגוע הירי והדקירה שביצעו היום בצהרים שלושה מחבלים בשער שכם • התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים • ירתה באחד המחבלים - ובכך הצליחה למנוע פיגוע חמור יותר
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ו / 03.02.2016 18:02

רב שוטר הדר כהן הי”ד, לוחמת משמר הגבול, נרצחה בפיגוע הירי ודקירה שאירע היום  בצהרים (רביעי) בשער שכם בירושלים.

הדר הי”ד פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש. בבית החולים נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלמרבה הצער לא נותר להם אלא לקבוע את מותה.

הדר כהן ז״ל, בת 19, תושבת אור יהודה – שהועלתה בדרגה לאחר מותה – התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות.

הפיגוע החל סמוך לשעה 14:00, כאשר  צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי לוחמות שנמצאות בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בצעירים ערבים בשער שכם שעוררו את חשדם וניגשו לבדוק אותם.

בעוד מחבל אחד נענה לבקשתם ומסר לידיהם תעודת זהות, שלף המחבל השני נשק אוטומטי והחל לירות, בעוד השני נאבק ודקר את אחת הלוחמות.

הלוחמים והלוחמות – ובהם הדר כהן הי”ד – הגיבו במהירות וביצעו ירי לעבר המחבלים וניטרלו אותם. לפי ההערכות, הדר הי”ד הצליחה למנוע פיגוע חמור יותר.

פיגוע, שער שכם, נשק

מחבל שלישי שהיה רחוק מהם הגיע מאחורי השוטרים שביצעו את הירי ופתח באש מנשק אוטומטי לעברם מאחור. הלוחמת שביצעה ירי לעבר המחבלים נפגעה מהירי של המחבל השלישי, שהמשיך לירות ונוטרל על ידי קצין משטרה שחתר למגע וירה לעברו.

המפקד של הדר שיחזר את רגעי הפיגוע: “כשביקשתי תעודות מזהות אחד מהם שלף נשק והכה אותו בראשי. הוא דרך את הנשק ורגע לפני שלחץ על ההדק נתתי לו מכה, דרכתי את הנשק ויריתי בו. כשהסתובבתי ראיתי מחבל נוסף עם סכין. שלפתי אקדח ויריתי בו”.

שלושת המחבלים – אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל בני 20 ו-21 – הם תושבי העיירה הפלסטינית קבטיה שבאזור ג’נין בצפון השומרון. השלושה, שלא היו בעלי עבר ביטחוני, הגיעו לזירה כשהם חמושים עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב.

מתחקור  בזירה עולה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה – פיגוע שנמנע בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

בפיגוע, נפצעה לוחמת נוספת באורח בינוני עד קשה. מלבד השתיים נפצע גבר נוסף כבן 20 באורח קל.

תת ניצב אבשלום פלד, סגן מפקד מחוז ירושלים, התייחס אחר הצהריים לפיגוע שאירע בסמוך לשער שכם ובו נפצעו שתי לוחמות של משמר הגבול, אחת באורח אנוש והשנייה באורח בינוני עד קשה.

”שוטרי מג”ב ושוטרי מחוז ירושלים מנעו, לצערי בגופם, פיגוע מורכב וקשה יותר ממה שהתחולל כאן”, סיפר תנ”צ פלד. ”צוות של שוטרי מג”ב החשיד כמה אנשים, חתר למגע איתם והתפתח קרב שבמהלכו נהרגו שלושת המחבלים.

”בתחקור ראשוני שלושת המחבלים היו חמושים בכלי נשק. הם כנראה תכננו פיגוע משולב, קשה יותר. אין ספק שזה סוג של עליית מדרגה. אנחנו מעריכים שלא השוטרים היו היעד כי היוזמה היתה של השוטרים. אני כרגע מנוע מלדבר על חלק מהדברים. זה נמצא כרגע בחקירה אינטנסיבית”.

הלוויתה תתקיים מחר בשעה 14:00 בבית עלמין יהוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות