מנדי ריבקין בראיון מרגש: “אשתי והילדים זכו בבעל ואבא חדש״

מנדי ריבקין, שנפצע בפיגוע הדקירה בגבעת זאב באורח קשה מאוד, צפוי להשתחרר היום מהיחידה לטיפול נמרץ • בראיון ב'קול ברמה' פנה לממשלה: "אני רוצה להגיד להם: חבר'ה, תשנו דיסקט. בואו נתחיל לנצח ולהפסיק להיות גלותיים"
חיים טוויל
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 09:22

מנדי ריבקין, שנפצע בשבוע שעבר בפיגוע הדקירה בגבעת זאב באורח קשה מאוד, מתאושש וצפוי במהלך היום (שני) להשתחרר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקת אשפוז בבית החולים שערי צדק בבירה.

הבוקר העניק (שני) מנדי ראיון לנועם זיגמן בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’.

“אשתי והילדים זכו בבעל ואבא חדש”, התחיל הראיון המרגש שנקטע מספר פעמים בשל התרגשותו.

“יישר כח לכל אחד מהצוות הרפואי”, אמר וביקש להעביר את תודתו העמוקה לצוות. “אני עדיין בבית הרפואה, לא חשבתי שזה יכול לקרות לי”, אמר בקול נרגש.

ריבקין העביר מסר לראש-הממשלה בנימין נתניהו: “אפילו דיבור אחד על הקמה של מדינה פלסטינית גורם לעוגמת נפש למליוני יהודים”.

הוא פנה למקבלי ההחלטות, “גם לשופטיך ויועצך”, כלשונו: “תפסיקו לחשוב על עצמכם. תחשבו על הנשים והילדים שעלולים לגלות שאין להם אבא ואמא. תוותרו בשבילם, אם לא בשבילכם.

“אני רוצה להגיד להם: חבר’ה, תשנו דיסקט. בואו נתחיל לנצח ולהפסיק להיות גלותיים. אני יכול להיות מפורט, אבל קשה לי כעת. הג’ונגל אוהב אנשים מנצחים, העולם אוהב אנשים מנצחים”.

הוא ביקש גם להעביר מסר לציבור: “עכשיו שנת הקהל ועוד רגע אנו בפתחו של חודש אדר. אני מבקש מכל אחד – קחו את עצמכם במסגרות המשפחתיות והקהילתיות, ותקהלו את עצמכם ותתחזקו במשהו בבן אדם לחברו ובבן אדם למקום.

“ועוד משהו לסיום”, ביקש מנדי לומר, “בערב פורים בואו נקהל ונעמוד על נפשנו. בואו נקרא את המגילה ונראה עד כמה היא רלוונטית לימינו”.

ריבקין הותקף בשעה שצעד יחד עם רעייתו ברכי בתוך מתחם החנויות בתחנת הדלק בגבעת זאב.

המחבל, ערבי כבן 17, דקר ריבקין בצוואר והחל להימלט. אזרחים שהיו בתחנה רדפו אחריו עד שמעד ונפל. אזרחים החזיקו בו והיכו אותו עד להגעת כוחות המשטרה.

מבית החולים נמסר עוד כי גם מצבו של החייל שנפצע באורח בינוני בפיגוע הירי שאירע אתמול (ראשון) סמוך לבית אל משתפר.

החייל נותח אתמול סמוך להגעתו ומאושפז במחלקת אשפוז במצב יציב ובהכרה מלאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות