כך נלכד אברך שעיגן את אשתו יותר מ-10 שנים • הסיפור הדרמטי

במבצע מורכב במיוחד שכאילו נלקח מסרט, ובהתראה של שעות בלבד, נלכד בנתב"ג בעל שעיגן את אשתו למעלה מעשור - רגע לפני שעלה למטוס שהמריא לארה"ב • איזה טריק ביצע הבעל כדי להיכנס לתחומי ישראל מבלי שייעצר וכיצד נלכד? • חרדים 10 עם כל פרטי העלילה שהסתיימה בגט
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 11:28

 פרסום ראשון • זה החל לפני כ-10 שנים כתיק גירושין רגיל לכאורה. דיונים, סכסוכים  על הסדרי ראייה, מזונות וכל יתר הדברים שצפים במהלך הדיונים בבתי הדין הרבניים. אבל רק השבוע, בתום מבצע דרמטי – הנחשף לראשונה באתר חרדים 10 – בו היו מעורבים דיינים, פקידים בבית הדין וגם חוקרים פרטיים הסתיימה הפרשה בגט המיוחל. 

בני הזוג נישאו בארה”ב ונולדו להם שישה ילדים. בשלב מסוים הם עלו לארץ-הקודש והתגוררו בעיר ביתר עילית. שכן הבעל, המשתייך לאחת החסידיות הגדולות הממוקמות בירושלים, רצה להתגורר לא הרחק ממורו ורבו.

בשלב מסוים עלו חייהם של בני הזוג על שרטון – והם פתחו בהליכי גירושין.

כאשר הדיונים בבית הדין הלכו והתמשכו, והאישה הבינה כי הגט המיוחל לא יגיע, שכן בכל דיון הצד השני מגולל טענות חדשות בלתי נגמרות, היא פנתה לאדמו”ר המתגורר בברוקלין, המקורב למשפחת הבעל, בתקווה שבאמצעותו יוכלו הצדדים להגיע להסכם מחוץ לכותלי בית הדין ולסיים במהירות את הסאגה המיותרת.

האדמו”ר ניאות לבקשת האישה, אולם העלה דרישה: הוא מוכן לסייע בתנאי שההליך יתקיים בביתו. הוא דרש מהאישה להסיר את כל התביעות וכן את צו עיכוב היציאה מהארץ – הליך המתבצע כמעט באופן אוטומטי כלפי שני הצדדים המנהלים תיק גירושין.

האישה, שתלתה תקוות באדמו”ר, הסכימה לתנאי המקדים למו”מ – וביצעה את הנדרש.

הבעל המריא לניו יורק – ומשם לא חזר יותר. האדמו”ר התנער אחר כך מכל אחריות, והאישה נותרה בישראל ללא מטה לחמה, מבלי יכולת לקבל מזונות – עגונה ללא גט.

כל הניסיונות של רבנים שניסו לפעול לטובת האישה כדי ללחלץ אותה מעגינותה עלו בתוהו. הבעל נשבע לנקום באשתו על עצם רצונה להתגרש ממנו, והיה נדמה כי היא תשאר עגונה כל ימי חייה, כפי שהבטיח בעלה. כאזרח אמריקאי לא היתה כמעט אפשרות להסגרתו לישראל לצורך מתן הגט, ועל אף כל העתירות שהוגשו לבית הדין בישראל, לא היה סיכוי כי ביום מן הימים האישה תזכה בגט. 

המהפך חל לפני שבוע, כאשר האישה ערכה בר מצווה לבנה הרביעי.

לפתע, ללא כל הודעה מוקדמת, הופיע הבעל באולם. ההלם שיתק את כולם. לאחר כל כל הרבה שנים שלא ראו אותו, ולאחר שוויתר על השמחות של שלושת בניו הגדולים – אף אחד לא ציפה שהוא יופיע  פתאום, כאילו צץ משום מקום.

הבעל נותר באולם כ-10 דקות – ושוב נעלם.

התכסיס נחשף

אחרי ההתאוששות, דבר אחד היה מובן: הבעל כעת בארץ וצריך לעשות כל שניתן כדי להשאיר אותו בישראל, כפי שהוחלט בפסקי בית הדין.

הטלפון הראשון היה אל עו”ד אביבה זילבר, מי שמלווה ואמונה על התיק זה מספר שנים.

הפרקליטה הכינה מיד  בקשה לבית הדין, לקבלת כל הצווים הנדרשים לסיוע בתפיסת הבעל המעגן.

מעגן

הרב אליהו מימון, ראש מחלקת העגונות מטעם בית הדין הרבני, הורה מיד לכל הגורמים האפשריים לסייע ככל הנדרש: משרד הפנים, משרד החוץ, משטרת ישראל, ביטחון שדה התעופה, חברות התעופה – ובעצם כל גורם אפשרי שיכול לספק מידע על מיקומו של הבעל ועל הדרך בה נכנס לתחומי מדינת ישראל – וזאת מבלי שיזוהה במחשבים של מעבר הגבול, שם הוא הופיע בעל מעגן שיש להביאו בפני בית הדין בהקדם האפשרי.

בין לבין הופצה תמונתו בכל מעברי הגבול. בנוסף התפרסו חוקרים בכל היציאות האפשריות מתחומי מדינת ישראל, שם עמדו מסביב לשעון ובדקו כי המעגן אינו יוצא בינתיים.

כעבור 24 שעות התברר התכסיס, וזאת לאחר שיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים בישראל, יחד עם השגרירות האמריקנית: הסתבר כי הבעל החליף את שמו בצורה חוקית בארה”ב, וכך נכנס לישראל עם הדרכון האמריקני שברשותו, בניגוד לחוק הדורש מאזרח המדינה להיכנס אליה עם הדרכון אותו הנפיקה – במקרה זה דרכונו הישראלי.

כאשר נחשף שמו החדש, הגיעו החוקרים אל חברות התעופה וקיבלו מהם את רשימת הנוסעים. כך התברר כי הוא מתכנן לעזוב את תחומי מדינת ישראל בעוד כמה שעות, ובהעדר צו עיכוב יציאה עדכני וצו מאסר על שמו החדש, הוא יצליח שוב לחמוק ועקבותיו ייעלמו שוב.

אלא שבית הדין כינס דיון בהול, במהלכו עודכנו כל המסמכים הרלוונטיים.

ניסיון אחרון

אך בזה לא תמה הסאגה: הבעל המעגן, שהבין כי אם בינתיים עלו עליו הוא יצטרך לתת גט, החליט בניסיון האחרון לצאת את גבולות המדינה בצורה מאוד מקורית. התחמקות ערמומית, מגדירים המעורבים בפרשה.

את כל פרטי המקרה לא נוכל לפרסם מטעמי ביטחון, אך גורמי אכיפת החוק למדו ממקרה זה כי קיימת פירצה עליה לא חשבו.

בסופו של יום הבעל נלכד, כאשר צוות של חוקרים פרטיים – העובדים עם בית הדין בניהולו של הרב יחיאל סלומון מבני ברק, העובד אף הוא כיועץ לענייני חקירות בעולם החרדי – זיהה אותו פיזית.

אלה דאגו להזעיק את המשטרה, והשוטרים הניחו על ידיו אזיקים. ביום רביעי בלילה הוא  נלקח למעצר ולמחרת הובא אל בית הדין הרבני בירושלים.

מול הדיינים – הרב אליהו אברג’יל אב בית הדין, הרב יעקב חיים סלומון, והרב יששכר מזוז – כאשר הבין כי אין לו עוד לאן לברוח, העניק גט לאשתו אשר עיגן מעל 10 שנים.

עו”ד אביבה זילבר הסבירה לחרדים10, כי לאחר שניתן פסק הדין לחיוב בגט, ולאחר שהוצא כנגד הסרבן צו מאסר ללא שחרור בערבות, לא נשמעה ולא יכלה להישמע שום טענה מצד הבעל הסרבן בטרם העניק את הגט.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לעו
    01/02/2016 12:11
    מני
  1. אני מכיר מישהי שהיא ייצגה אותה. העו”ד הזאת בולדוזר שזה לא ייאמן.

  2. מזל טוב
    01/02/2016 12:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מי האדמו
    01/02/2016 13:40
    סקרן
  4. חילול ה’ על מה שעשה האדמו”ר הזה, אם זה באמת לפי מה שכתוב כאן

  5. רשע מרושע
    01/02/2016 17:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. בת ישראל סובלת והוא ככה צוחק עליה בפנים

  7. יחיאל סלומון התותח
    01/02/2016 19:39
    יוסי
  8. שוב הוכחת יכולות מקצועיות

  9. סיפור אמיתי
    01/02/2016 21:47
    שבשעת
  10. אישה צדיקה טובה משפחה מחונכת למופת !!

  11. ומדוע האדמור של המעגן לא עשה משהו בנדון?
    01/02/2016 22:04
    תמי
  12. או שלאדמורים אין שום השפעה על החסידים. היום כל חסיד אדמור לעצמו?

  13. הבעל נוכל וערמומי הוא התחתן מזמן שוב בארה
    01/02/2016 23:59
    אבי
  14. רימה את האדמור וצפצף עליו וגם את בתי הדין בארה”ב איך הצליח להתחתן שוב לא מובן

  15. הגט
    02/02/2016 00:59
    יוסי
  16. אני מכיר את הסיפור הבעל צודק, העובדות סולפו

  17. איזה רוע יש באנשים
    02/02/2016 02:16
    אור
  18. ררר

  19. אני מכיר אישית את שני הצדדים והילדים הבעל צודק בכל המקרה
    02/02/2016 12:31
    חיים
  20. נסיונות הסחיטה שלה מוגזמות