צעיר מברוקלין נדקר: “הם שלפו סכינים, מסביב התחילו לשיר”

צעיר בן 17, בן למשפחה חרדית מברוקלין, נפצע באורח קל בפיגוע דקירה סמוך לשער שכם, דקות לפני צאת השבת • "לא ראיתי את המחבל. הוא בא מאחורה ודקר. אני אף פעם לא מפחד. רוצה להתגייס לסיירת מטכ"ל"
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ו / 30.01.2016 18:28

גל הטרור מכה שוב בעיר העתיקה: צעיר יהודי כבן 17 נפצע באורח קל מדקירה הערב (שבת), דקות לפני צאת השבת, ברחוב סולטן סולימאן, סמוך לשער שכם בעיר העתיקה בירושלים.

הוא פונה במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים.

הפצוע הוא נער יהודי אמריקני, בן למשפחה חרדית מברוקלין. הוא הגיע ארצה כדי להתגייס לצה”ל, ולומד במכינה קדם צבאית ביישוב נוקדים. רק לפני כחודש הוא קיבל את אזרחותו הישראלית.

שמו טרם הותר לפרסום מאחר והוריו המתגוררים בארצות הברית טרם קיבלו הודעה על פציעתו.

הנער שוחח עם כלי התקשורת ממיטתו בבית החולים הדסה הר הצופים, וסיפר על שהתרחש דקות לפני צאת השבת סמוך לשער שכם.

“הסתובבתי, ראיתי אותם רצים והתחלתי לרוץ. הבנתי שזה פיגוע ושנדקרתי. אני לא ראיתי את המחבל. הוא בא מאחורה ודקר. הם היו שניים עם סכינים, הם נראו צעירים…אני אף פעם לא מפחד. אם ירצה השם, אני רוצה להתגייס לסיירת מטכ”ל. נדקרתי – ועכשיו אני אתגייס לצבא ואתן את הכול”.

החבר שהיה עמו בעת שהותקפו נמלט מהמקום והזעיק את השוטרים. “פשוט הלכנו, ומשום מקום היו שני חבר’ה עם סכינים. אחד מהם התנפל עליי, חשבתי שהכה אותי עם הסכין אבל זו הייתה רק הזרוע שלו”, סיפר.

“הסתובבתי וראיתי אותם רודפים אחריו, רצתי משם ולא הבנתי שהוא נפצע עד שראיתי אותו מדמם. ממש כשהם שלפו את הסכינים, היו ערבים סביבנו שהתחילו לשיר ולרקוד. היה נראה כאילו הם הולכים להרוג אותנו”.

ד”ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, מסרה כי הצעיר הגיע פצוע עם דקירה במותן ומצבו קל. “בשעות האחרונות הוא עבר בדיקות ויישאר הלילה להשגחה, ככל הנראה ישוחרר מחר”.

מחקירת המשטרה עולה, כי שני צעירים יהודים יצאו מהכותל המערבי דרך שער שכם. כשהגיעו אל המדרגות הותקפו בידי שני ערבים קטינים. אחד מהם נדקר בגבו ופונה במצב קל.

את הצעיר השני לא הצליחו המחבלים לדקור והוא רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים.

המחבלים הקטינים נמלטו מהמקום. תיאורם הופץ לכוחות הביטחון ונפתח מצוד אחריהם.

כשעה לאחר הפיגוע נעצרו שני נערים ערבים בחשד שהיו מעורבים בפיגוע, אך לפי שעה הם לא משתפים פעולה עם המשטרה וכלל לא בטוח כי מדובר במחבלים הדוקרים.  כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים.

משטרה, פיגוע שער שכםYonatan Sindel/Flash90

נחום ברנשטיין, סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה, סיפר: “בסמוך לצאת השבת נמסר על פיגוע דקירה בשער שכם. שהיתי בשכונת מאה שערים הסמוכה וכשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בפלג גופו העליון והיה בהכרה מלאה.

“בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים. עוברי אורח מסרו כי הוא נדקר על ידי צעיר ערבי שנמלט מהזירה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה והחלו בסריקות לאיתורו”.

פאראמדיק מד”א נתי הרון שטיפל ופינה את הפצוע סיפר: “כשהגענו למקום ראינו נער כבן 17 בהכרה מלאה, הוא התהלך וקיבל סיוע ראשוני מהשוטרים שהיו במקום, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות