קמפיין של ‘אם תרצו’ מעורר סערה • “האמת כואבת. רק חושפים עובדות”

הקמפיין החדש של תנועת 'אם תרצו', המפרסם עשרות שמות של אמנים החברים בארגונים 'שתולים', גורר תגובות חריפות גם מימין • שר החינוך בנט: "הקמפיין נגד האמנים מביך מיותר ומבזה" • זאב תדמור ממייסדי 'אם תרצו': "הקמפיין הזה היה טעות" • אבל בארגון לא מתרגשים: "הפוליטיקאים רצים על אוטומט, אז שיבושם להם"
קובי פינדרוס
י"ח שבט התשע"ו / 28.01.2016 17:27

קמפיין ‘השתולים’ של תנועת ‘אם תרצו’ ממשיך לעורר סערה וגורר ביקורות גם מימין.

בקמפיין החדש פירסם הארגון מסמך ובו עשרות שמות של אנשי תרבות שחברים ב”ארגונים שתולים”, כפי שמגדירים אותם ב”אם תרצו”.

בין אנשי התרבות שעל הכוונת של תנועת הימין נמצאים עמוס עוז, גילה אלמגור, רבקה מיכאלי, גל אוחובסקי, גיא מרוז, אברהם בורג, סמי מיכאל, יהושע סובול, א.ב יהושע ועוד רבים.

חברת הכנסת ציפי ליבני תקפה בחריפות את הפרסום: “ככל שהמצב ימשיך להידרדר, ולממשלה לא יהיה פתרון ביטחוני או מדיני לספק, נראה איך הדיון מוסת שוב ושוב לרדיפה של כל מי שחושב אחרת מהממשלה וליצירת אויבים חדשים מבית”, אמרה. “תסתכלו על ‘אם תרצו’, ותראו את הממשלה שנגררת על ידי הטון שלהם”.

גם יושב ראש ‘יש עתיד’ יאיר לפיד הגיב על הפרסום: “הקיצוניים יצאו מדעתם. האב השכול, שבנו נהרג במלחמת לבנון השנייה, דוד גרוסמן, ורבקה מיכאלי בוגדים? עמוס עוז שתול? גילה אלמגור, סמי מיכאל ושאנן סטריט הם מרגלים? זה לא עניין של פוליטיקה. זה עניין של הגינות בסיסית. של חיים משותפים. כל אדם הגון – ימני או שמאלני – צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה. האם השתגענו?”

הקמפיין גרר ביקורות כאמור גם מן הצד הימני של המפה הפוליטית. שרת התרבות מירי רגב, התריעה מפני הקמפיין: “לצד זכות הציבור לדעת, יש להימנע מאמירות העלולות להוביל להסתה ואלימות”, הדגישה. “פגיעה בכל אדם בגין דעותיו הפוליטיות היא דבר פסול”.

שר החינוך נפתלי בנט כתב: “הקמפיין נגד האמנים מביך מיותר ומבזה”.

אם תרצו: ההסתה נגדינו

מנכ”ל ‘אם תרצו’ מתן פלג הגיב לסערה ואמר בראיון לערוץ 7: “הניסיון לצייר את החשיפה שלנו שהיא הכרחית, כניסיון לקרוא לאנשים ‘בוגדים’ – זו הסתה נגד ‘אם תרצו’. אנחנו טוענים שצריך שתהיה שקיפות וחשוב שאותם אנשי תרבות שתוקפים את השרה מירי רגב, לא יסתירו שהם חברים במועצות ציבורית של בצלם, הקרן החדשה או יש דין”.

לדבריו, זכות הציבור לדעת באילו דעות מחזיקים גיבורי התרבות שלו. ”אם יהושע סובול תוקף את רגב, שידעו שהוא חבר ב’יש-דין’, שהציבור ידע שהוא לא רק אמן אלא גם פעיל פוליטי. אנחנו לא קוראים לחרם אומנים ואין פה הסתה, אנחנו רוצים רק שתהיה שקיפות”.

פלג מבטיח שהקמפיין ימשיך להתפרסם ואף אחד לא ישתיק אותם. “זה כבר עלה לפייסבוק וגם באתר שלנו, היה לנו ברור שברגע שניגע בפרות קדושות כמו עמוס עוז יהיה כאן עליהום, יש כאן ניסיון להשתיק את ‘אם תרצו’.

“האמת כואבת, אנחנו יודעים שהפוליטיקאים רצים על אוטומט בלי לקרוא את הדברים, אז שיבושם להם”.

מאידך, ארז תדמור, אחד ממייסדי “אם תרצו” התראיין לאתר וואלה, ואמר כי לדעתו מדובר בטעות: “הקמפיין הזה היה טעות אני לא מת על הקמפיין הזה. אי אפשר להתייחס לכל אדם שצירף פעם את השם שלו לאיזושהי מועצה ציבורית של מה שהוא חשב או מה שהיה נראה לו כארגון זכויות אדם באותו אופן שבו מתייחסים למסיתים אנטי ישראליים קיצוניים כמו אנשי ‘שוברים שתיקה’ ו’בצלם'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין מה ליברמן יגיד?
    28/01/2016 23:29
    שמעון ביטון
  1. מעניין מה ליברמן יגיד?