חשבתם שדב ליפמן מובטל? תראו על מה הוא מרוויח 25 אלף שקל בחודש

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', הצהיר כי מפלגתו לא תמלא תפקידים בהסתדרות הציונית, מאחר שהדבר "מייצג את כל תרבות העסקנות והדילים הפוליטיים המושחתת" • כעת קיבל ח"כ לשעבר של יד עתיד דב ליפמן תפקיד בכיר בשכר • ליפמן: המינוי מקצועי בלבד
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשע"ו / 27.01.2016 23:12

האם ‘יש עתיד’ דואגת למינוי אנשיה בהסתדרות הציונית, חרף התבטאות ראש המפלגה יאיר לפיד כי חברי מפלגתו לא ימלאו בה תפקידים?

באתר דה מרקר נחשף, כי דב ליפמן, לשעבר חבר כנסת מטעם המפלגה, מונה לתפקיד מנהל המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית – בשכר של כ-20-25 אלף שקל ברוטו בחודש.

ליפמן כפוף ליו”ר המחלקה למפעלים ציוניים, דוד בריקסון, נציג התנועה הקונסרבטיבית, עמה משתפת ‘יש עתיד’ פעולה במוסדות הציוניים.

בין מפלגות העבודה, הליכוד, והבית היהודי נחתם באוקטובר, שנה שעברה, דיל לחלוקת המשרות הבכירות במוסדות הציוניים, אך יש עתיד סירבה ליטול חלק בהסכם וטענה אז: “המפלגה בחרה להיות חלק מהמוסדות הלאומיים במסגרת היותה סיעה ציונית בכנסת, יחד עם ארגונים שמחזקים את המפעל הציוני בישראל ובתפוצות.

“במסגרת זאת, תשמור יש עתיד על תפקידי הייצוג בהתנדבות, המגיעים לה על פי חוקת המוסדות הלאומיים. עם זאת, יש עתיד מוותרת על כל תפקיד בשכר שהוצע לה במסגרת המשא ומתן הפוליטי”.

עוד טענה אז יש עתיד: “מה שקורה עכשיו מאחורי הקלעים של המוסדות הלאומיים מייצג את כל תרבות העסקנות והדילים הפוליטיים המושחתת שבה לוקחות חלק המפלגות בישראל. ההסכמים הפוליטיים הנרקמים בין מפלגות הליכוד, העבודה, ש”ס, הבית היהודי, ישראל ביתנו, כולנו ומרצ, על מי יקבל איזה תפקיד ובאיזה שכר, הם תמצית השחיתות שפשטה בקרב המפלגות בישראל – ומפלגת יש עתיד לא מוכנה לתת לזה יד. יש עתיד הבטיחה להיות המפלגה שמייצגת את הציבור ולא את בעלי האינטרסים הפוליטיים הצרים והמקורבים, כך נהגנו עד היום וכך יהיה גם בעתיד”.

בשיחה עם דה מרקר מסר ליפמן את ההודעה הבאה: “לא קיבלתי את התפקיד כנציג של יש עתיד. יש עתיד סירבה לחתום על מינויים פוליטיים, וזה לא קשור אליה. אנו בסיעה עם הקונסרבטיבים, אבל הקשר שלי עם סגן יו”ר ההסתדרות הציונית, דיוויד בריקסטון, לא נובע מהפעילות הפוליטית. אני מכהן בתפקיד זה בלי קשר ליש עתיד.

“מדובר במינוי מקצועי לגמרי – פנו אלי כי עסקתי המון ביחסי חוץ ובהסברה בתקופתי בכנסת. בריקסטון, הציע לי את התפקיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ח
    28/01/2016 20:25
    ח
  1. הדבר היחיד שליפמן לקח מהחרדים זה לא לעבוד חוץ מזה הוא לא עושה כלום