גלאון השתלחה בבוז’י: “קריקטורה, מה עוד תעשה כדי לקושש קולות?”

דבריו של יו"ר האופוזיציה כי רעיון שתי המדינות לא רלוונטי כעת, גררה תגובה חריפה מצד יו"ר מרצ: "אתה עוד רגע יאיר לפיד. ממש כמו ביבי. אתה לא ראש האופוזיציה שלי" • הרצוג: "היה ברור שתדקלמי סיסמאות לא ישימות משנות ה-90"
דוד ליבוביץ
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 18:00

הרצוג תחת מתקפה: דבריו של יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג, לפיהם רעיון שתי המדינות לא רלוונטי כעת, העלתה כנגדו מנעד רחב של ביקורות מקרב חברי האופוזיציה ומצד ח”כים ממפלגתו, כאשר היום תקפה אותו גם יו”ר מרצ, זהבה גלאון, במהלך דיון במליאת הכנסת.

“אני לא יכולה שלא להתייחס להתבטאויות האחרונות של יו”ר האופוזיציה. שמעתי אותו – והתביישתי”, אמרה גלאון. “זו קריקטורה של אופוזיציה. בוז’י, אתה לא ראש האופוזיציה שלי. בימים האלה, שאין דבר שהציבור בישראל זקוק לו יותר מתקווה, מאלטרנטיבה לאין-פתרון של נתניהו, אתה מוותר על פתרון שתי המדינות? קורא לתהליך השלום סתם דיבורים? משווה בין מרצ לימין הקיצוני?! השתגעת? מה עוד אתה מוכן לעשות כדי לנסות לקושש קולות מהימין?”

גלאון התייחסה להשוואה שעשה הרצוג בין מרצ לימין הקיצוני: “שמעתי שאתה אומר שאנחנו לא ימין קיצוני ולא מרצ, אתה עוד רגע יאיר לפיד. ממש כמו ביבי. הציבור לא צריך אותך. הוא פשוט יצביע ביבי. גם יאיר לפיד חי באשליות. רוצה להיות במרכז ולהסתופף בקונצנזוס.

“מלפיד לא היו לי ציפיות. אבל לומר ‘אנו לא ימין קיצוני ולא מרצ?’ לא אתן לך להשפיל את מרצ במסע האומלל הזה.

“אין סימטריה בין ימין ושמאל. אין סימטריה בין שורפי תינוקות למרצ וארגונים לזכויות אדם, כי רוצחים אידיאולוגים צמחו בחצר האחורית של הימין ולא של השמאל. רוצחים צמחו ביבלית של מחנה אחד. אני גאה לייצג מפלגת שמאל ואתה מצטרף לדה לגיטמציה לשמאל? מילא יאיר לפיד”.

הרצוג: מדקלמת סיסמאות

הרצוג עלה לנאום אחרי גלאון ותקף את הממשלה ואת נתניהו: “כדי להיפרד מהפלסטינים אין ברירה אלא מלהיפרד מנתניהו. אם הייתי ראש ממשלה היום לא היה טרור והיינו נמצאים בתהליך שלום. המציאות משתנה, אך העמדות שלנו לא השתנו.

“ממשלת ישראל כשלה כישלון חרוץ בכל התחומים. אין ביטחון. אזרחי ישראל נדקרים ונדרסים כל יום. אף אחד לא בטוח. דפנה מאיר מצאה את מותה הנורא בתוך ביתה. מול ילדיה. מי שלא מסוגל לתת ביטחון – שילך הביתה. זה התפקיד הבסיסי שלכם. זה היסוד לכל השאר. אם את זה אתם לא עושים. אין זכות קיום לממשלת הכישלון הזו. נתניהו איים ש”בוז’י וציפי יביאו את דעאש לירושלים – דאעש כבר כאן”.

לגלאון אמר הרצוג: “צריך להתכתב עם המציאות והיא – שכל עוד אבו מאזן ונתניהו נמצאים בשלטון ביחד אי אפשר להגיע להסכם. את מציעה חלום ובנט מציע גיהינום. אי אפשר ללמד אותי ואת מפלגתי כיצד להיאבק למען השלום ואיש לא ילמד אותנו כיצד להיות פטריוטים ישראליים.

“היה ברור שתדקלמי סיסמאות לא ישימות משנות ה-90.  אם הייתי ראש ממשלת ישראל היום לא הייתה אינתיפאדה שלישית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יור האופוזיציה
    27/01/2016 18:23
    אפרים
  1. נכון בוזי לא יור האופוזיציה של גלאון חנין זועבי היא יור האופוזיציה של גלאון זהבה

  2. עוף מוזר
    27/01/2016 19:10
    גבי
  3. עוד קצת קדנציה אחת והביתה גלאון אין חדש תחת השמש ישן אין התחדשות מה תומרי לבוחרים המתוסכלים שלך אפס מהלך