ההתקפלות שאחרי האיומים: סמוטריץ’ הצביע עם הקואליציה

הח"כ מסיעת הבית היהודי הודיע כי הוא מבטל את איומו ויחזור להצביע עם הקואליציה, למרות שהמתיישבים בחברון לא שבו לשני הבתים מהם פונו: "מתיחת החבל עלולה להביא לקריעתו ועל כן האחריות הציבורית מחייבת אותי"
יוני גרין
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 13:42

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ מסיעת הבית היהודי התקפל: היום (רביעי) החליט הח”כ הצעיר לשוב ולהצביע עם הקואליציה במליאת הכנסת, למרות שהבטיח בסופהשבוע להחרים את ההצבעות במליאה כל עוד מתיישבי בחברון לא הוחזרו לשני הבתים מהם פונו ביום שישי האחרון.

סמוטריץ’ הסביר כי הוא חוזר בו מכוונתו להחרים את ההצבעה, שכן בעקבות איומו ראש הממשלה טיפל בנושא בעצמו והצהיר על מתווה החזרה של המתיישבים לבתים.

מבדיקות שערכתי ביומיים האחרונים מתברר שהליך בחינת מסמכי הרכישה מתקדם בקצב מהיר ועל פניו ניתן יהיה לסיימו בטווח הזמן שאותו קבע ראש הממשלה.

“בנסיבות הללו, להערכתי המשך ההתעקשות שלי שלא להצביע עם הקואליציה לא יקדם את שיבת המתיישבים ואף עלול לפגוע בכך ולהפחית את המוטיבציה של שר הביטחון וראש הממשלה לסיים את הבדיקה במהירות האפשרית.

“אני סבור שבנסיבות האלה מתיחת החבל עלולה להביא לקריעתו ועל כן האחריות הציבורית מחייבת אותי שלא לזעזע היום פעם נוספת את הקואליציה. אני נותן לראש הממשלה את הקרדיט לעמוד בהתחייבותו ולאפשר את חזרת המתיישבים לבתים כבר בימים הקרובים“, כתב סמוטריץ’ בדף הפייסבוק.

ח”כ סמוטריץ’ הוסיף: ”אני מבקש לחזק את ידי מתיישבי חברון הגיבורים בדרישתם הצודקת לשוב לאלתר לבתים שנרכשו ולחזק עוד יותר את ההתיישבות בעיר האבות ובחבלי יהודה ושומרון כולם”.

הוא הבטיח: ”נעמוד על המשמר בדריכות בכדי לוודא שחזרת המתיישבים אינה מתעכבת ואני סמוך ובטוח כי אם חלילה יהיה עיכוב תתייצב סיעת הבית היהודי כולה ביחד איתי למאבק נחוש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות