באנו חושך לגרש: מי אשם שילדות בנות 3 מביתר לומדות בלי חשמל

ילדות בנות 3-4 בשני גני ילדים בעיר החרדית ביתר עלית יושבות בחושך וללא חשמל בקור מקפיא • ההורים: אנחנו אובדי עצות • העירייה: "מדובר בגן פרטי. פנינו לעמותות בדרישה לטיפולם המיידי, דרשנו שלא להשאיר ילדות כבנות ערובה לוויכוחים" • בעלי הגן, הרב יצחק גולדקנופף: "עושים כל מאמץ לתת פתרונות"
אריה ריבקינד
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 19:05

ביום שלישי השבוע, בקור מקפיא של 2 מעלות, ישבו ילדות בנות 3-4 בשני גני ילדים  בעיר החרדית ביתר עלית, בחושך וללא חשמל.

לטענת ההורים, זו לא פעם ראשונה שזה קורה.

שני הגנים ממוקמים ברחוב דרכי איש 12, מתחת למבנה המיועד לבית כנסת שטרם הושלמה בנייתו, הנמשכת מזה כמה שנים.

לפי ההורים, במהלך החורף האחרון – וגם בשנה שעברה – בכל פעם שיורדים גשמים חזקים וממושכים, חודרים מים למערכת החשמל והיא קורסת.

“מדובר בסכנת נפשות מעצם חדירת מים למערכת, מלבד הסיכון הטמון בקור העז”, אומרת אימא לאחת הילדות הלומדת בגן, השייך לעמותת ‘גני בית יעקב’ בבעלותו של הרב יצחק גולדקנופף .

“העירייה טוענת שהעניין אינו קשור אליה. הוויכוח הוא בין הרב גולדקנופף לבין בעלי הבניין הרב קארו – על מי מוטלת החובה לטפל בבעיה.

“מבחינתנו הכתובת לטיפול בבעיה זה הרב גולדקנופף, שעושה רושם שלא מתרגש יותר מדי או עיריית ביתר שטוענת, במידה מסוימת של צדק, שאינה צד בוויכוח –  ואנחנו ובנותינו באמצע, ואין מי שיעזור לנו. אנחנו אובדי עצות ולא מקבלים מענה”.

האם מוסיפה: “אני מקווה שלא יבולע לבתי, שחס וחלילה לא תמצא את עצמה יושבת בבית בשנת הלימודים הבאה, בגלל החוצפה של אימה להתלונן…”

תגובת עיריית ביתר עילית: “מדובר בגן פרטי לחלוטין ולא עירוני. מבנה הגן הוקצה על ידי העירייה לעמותת ‘גני בית יעקב’ לפני מספר שנים ונמצא ברשותם המלאה, על כל המשתמע מכך.

“מבדיקה שערכנו נמצא, כי מקור הבעיה הינו גג הגן שהוקצה לעמותת ‘תפארת צבי’ לבניית בית כנסת. העמותה עדיין לא סיימה את הבנייה ובעקבות כך חודרים גשמים לארון החשמל וגורמים לקצר.

“העירייה פנתה לעמותות הנ”ל בדרישה לטיפולם המיידי בנושא ולקיום אחריותם וחובתם.

“במקביל, למרות שמדובר בגן ומפעיל פרטי, מתוך אחריות לילדים, שלחה העירייה מספר פעמים בשנה האחרונה חשמלאי מטעמה שניסה לסייע לפתור את הבעיה, באופן חלקי בלבד.

“העירייה עומדת על דרישתה מבעלי העמותות הפרטיות הנ”ל לתחזק כיאות את המבנה שקיבלו, לתקן מיידית את התקלה, ולא להשאיר ילדות כבנות ערובה לוויכוחים בין שתי העמותות”.

מטעם הרב יצחק גולדקנופף נמסר בתגובה: “מדובר בנזילה המגיעה מהגג של בית כנסת ששוכן מעל הגן. בית הכנסת נמצא כעת באמצע בנייה, ואנחנו עושים כל מאמץ לתת פתרונות ולטפל בכל בעייה”.

גן ילדים, חושך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות