“שומעים רעש מתחת לבתים”: בעוטף עזה חוששים ממנהרות

תושבי המועצה האזורית אשכול מתלוננים על רעשי חפירה מתחת לבתיהם, מחשש שמדובר במנהרות חמאס • טוענים: "שמענו בלילה רעשי חפירות חזקים במיוחד מתחת לבתים. הרגשנו כאילו מישהו פורץ את הבית והוא כבר כאן" • "הרגשנו שהבטון מתרומם. 'בומים' ודפיקות חזקות מהמטבח"
חיים טוויל
י"ז שבט התשע"ו / 26.01.2016 23:34

מפלס החרדה של התושבים בעוטף עזה שוב עולה: מפקדי אוגדת עזה בודקים בימים האחרונים את תלונותיהם של תושבי פרי גן שבמועצה האזורית אשכול, על רעשי חפירה מתחת לבתיהם.

בצבא אמנם טוענים כי תלונות מסוג זה הן דבר שבשגרה, אך הם מתייחסים אליהן ברצינות רבה. “התושבים טוענים בשנה האחרונה שהם שומעים חפירות והצבא בודק את זה בכל מיני אמצעים”, אמר מאיר מסיקה, דובר היישוב. “לא הזמנו בדיקות פרטיות כי אנחנו סומכים על הצבא שבודק גם את התלונה האחרונה”.

גם בחדשות 10 דווח כי תושבי המושב, הממוקם  בדרום הרצועה, סיפרו כי במהלך הלילה שמעו רעשי חפירות מתחת לאדמה – שהרעידו את בתיהם. בתחילה הם חשבו שאולי מדובר ברעשים הנובעים מהגשם החזק, אך כשהוא פסק ב-04:00 לפנות בוקר הבינו התושבים שמקור הרעש הוא אחר.

“הרעש התחזק ואמרתי לאמא שלי – זה קורה, זה לא משהו רגיל”, סיפרה צליל פיטוסי, תושבת המקום. “הרגשנו כאילו מישהו פורץ את הבית, כאילו הוא כבר כאן”.

גם אסתר נעים נחרדה כאשר שמעה את הרעשים: “התחלנו לשמוע כאילו פוקעים את הבטון, הרגשנו שהבטון מתרומם. שמענו ‘בומים’ ודפיקות חזקות מתוך המטבח”.

קצין בכיר בצה”ל כבר אישר השבוע בפעם הראשונה כי חמאס שיקם לחלוטין את מערך המנהרות, אך בשיחה עם התושבים הוא סירב לענות על השאלה האם הם כבר חצו לשטח ישראל.

במקביל, ניתן לראות באזור פעילות מוגברת של מקדחים לאיתור מנהרות בשטח המדינה.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר לחדשות 10 כי הממשלה חייבת לפעול במהרה בכדי להסיר את האיום הגדול הזה.”היום צה”ל יודע בדיוק מה הוא רוצה וראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר צריכים להעביר את התקציב על מנת לבנות את המכשול”, הוא הוסיף, “בואו נעשה את זה מוקדם, שלא נגיד אחרי זה ‘למה לא עשינו'”.

בתוך כך, הערב אמר גורם בצה”ל בתגובה לתלונות כי בעבר כבר התלוננו תושבי העוטף על רעשי חפירות, ולאחר בדיקה התברר כי לא נמצאו מנהרות בשטח ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חפירות
    27/01/2016 02:56
    עוז
  1. גם בשדרות שתיים שמעו רעשים מתחת לאדמה