ריבלין: ‘בני עמי בחרו בטרור’? הכניסו לפי מילים שבכלל לא אמרתי

הנשיא העניק ראיון למגזין 'פירמה' ושוחח על ההסתה נגדו: "כבר לא צריך תקשורת כדי להשפיע על הציבור. מספיק שאחד חוזר על עצמו 30 פעם ברשתות החברתיות ש'הנשיא הוא לא הנשיא שלי' - והדברים משפיעים" • "אם אומר 'לא אמרתי את הדברים האלה', אני אשחק לידי אותם מסיתים"
נחמן גור
ט"ז שבט התשע"ו / 26.01.2016 17:55

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, העניק ראיון מיוחד למוסף ‘100 המשפיעים בתקשורת’ של מגזין ‘פירמה’ מבית העיתון גלובס. זהו הגיליון האחרון של פירמה, שיחדל לצאת לאור בעקבות הקיצוצים בעיתון.

במהלך הראיון מפנה הנשיא אצבע מאשימה כלפי הרוב הדומם, וקובע כי יש לו אחריות להסתה. “כש-95% נותנים ל-5% להשתולל ולהסית – אז הרוב הדומם אשם כמו ה- 5% האלה”, אמר.

ריבלין התייחס גם לביקורת שהוטחה לעברו מצד ערוץ 20 ועקץ את הערוץ: “הוא חייב לי הרבה תודות. לפני המאורע לא שמעתי הרבה אנשים מדברים עליו”.

בראיון נשאל הנשיא על הרשתות החברתיות – והשיב: “כבר זמן לא מועט כיכר העיר האמתית של אזרחי העולם כולו ושל אזרחי ישראל, היא באינטרנט וברשתות החברתיות. היום אתה כבר לא צריך תקשורת כדי להשפיע על הציבור. מספיק שאחד חוזר על עצמו 30 פעם בהערה ש’הנשיא הוא לא הנשיא שלי’. הוא אפילו לא צריך להביא נימוקים. מישהו הסית אותו לכתוב את זה ולחזור על זה – והדברים האלה משפיעים על דעת הציבור יותר מאשר התקשורת המסורתית”.

על האמירה של ריבלין, שצוטט אחרי ההצתה בכפר דומא כמי שאמר “בני עמי בחרו בטרור” – אמר הנשיא: “אמנם לא אמרתי מעולם את הדברים האלה. רק שאני לא באפולוגטיקה. הכניסו לפי מילים שבכלל לא אמרתי כדי להסית נגדי.

“אם אומר ‘לא אמרתי את הדברים האלה’, אני אשחק לידי כל אותם מסיתים. יאמרו ‘כן אמרת’. דבר שני, באמת הקשר הדברים אמר שבני עמי, כאשר הם מתנגדים לטרור בכל תוקף, אבל הם לא זועקים זעקה, הם למעשה נותנים יד לטרור”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליכוד
    26/01/2016 19:14
    ברס
  1. משהו מתנדב להסביר לי מה ההבדל בין ריבלין לשמעון פיירס?

    • יוסף   29/01/2016 22:18

      וטוב שכך