חרדית התפרעה ברשב”י וסירבה לקבל עו”ד. זה נגמר בשחרור

חרדית ממרכז הארץ נעצרה לפני חודשיים לאחר שתקפה מתפללים והשליכה בקבוקים בקבר רבי שמעון בר יוחאי • בבית המשפט סירבה לקבל ייצוג משפטי: "מה שבורא עולם יחליט" • אבל עורך דין שנכפה עליה הצליח לשחררה - והותר לה לשוב למירון
יוני גרין
ט"ו שבט התשע"ו / 25.01.2016 13:31

אישה חרדית ממרכז הארץ נעצרה לפני כחודשיים לאחר שתקפה מתפללים בקבר הרשב”י במירון.

בכתב האישום שהוגש נגדה נכתב כי האישה נהגה לפקוד את קבר הרשב”י ולהשגיח על קדושת המקום. היא טיפלה בספרי קודש, התפללה והעירה למתפללים על מה שכינתה חוסר התנהגות הולמת.

בחודש נובמבר הגיעה האישה למקום והתפרעה, כאשר מנעה מנשים להיכנס אל עזרת הנשים להתפלל.

בכתב האישום נגדה נכתב כי היא צעקה וזרקה בקבוקים, החלה לרדוף אחר מתפללים כשהיא תוקפת אותם עם ידה, נכנסה לעזרת גברים, תקפה שוב מתפללים והפריעה למהלך התפילה ולקידוש שנערך במקום.

האישה הצהירה בבית המשפט כי היא מסרבת לקבל ייצוג מעורכי דין: “אם ה’ קבע שאשב בכלא – אז אשב בכלא”.

במהלך הדיון היא אמרה: “אני לא רוצה לשתף פעולה עם הסנגור, הוא לא ידע מה קרה, מה שבורא עולם החליט, זה מה שיקום. איפה שלא אהיה, ה’ איתי”.

למרות סירובה, מינתה המדינה את עו”ד ראובן מלאך מנהריה כסנגורה, אך האישה סירבה בתוקף לשתף עמו פעולה. כתוצאה מכך הורה בית המשפט להותיר אותה במעצר, עד תום ההליכים.

בפניה לבית המשפט, למרות התנגדותה, ביקש עו”ד מלאך לשלוח את האישה להסתכלות פסיכיאטרית, על מנת לקבוע האם היא אחראית למעשיה. בבדיקה נמצא כי היא כשירה לעמוד למשפט.

עו”ד מלאך הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בנצרת, בטענה כי רמת המסוכנות של האישה נמוכה, כפי שבית המשפט עצמו קבע.

עורך הדין טען כי האמונה הדתית העזה של האישה היא שהביאה אותה למעצר, לתקופה ארוכה ומיותרת, שכן לו הייתה משתפת פעולה, היא הייתה משתחררת כבר מזמן ממעצרה.

עורך הדין טען עוד, כי מתפללי המקום הם שהתנכלו לאישה והם אלה שביקשו לסלק אותה בשל מוזרותה, ולא בשל תוקפנותה.

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, שדן בערר, קבע כי רמת המסוכנות של האישה אכן נמוכה, וכי יש לשחררה ממעצר ללא תנאים מגבילים – מה שמאפשר לה, בין היתר, לחזור ולהתפלל בקבר הרשב”י.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות