התפוח הגדול כוסה בלבן: ניו יורק משותקת • 19 הרוגים בארה”ב • צפו

85 מיליון תושבים תחת שלג כבד: 11 מדינות הכריזו מצב חירום • אלפי טיסות בוטלו • מומחה: "זו סופה שנכנסת לרשימת עשר הסופות הגדולות" • מושל ניו-יורק: "אם לא מדובר באמת במצב חירום, אין שום הצדקה לצאת החוצה מהבתים" • שידור חי
נתן פרל
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 08:00

לפחות 19 בני אדם נהרגו עד כה בתקריות הקשורות במזג האוויר בסופת שלגים העזה המתחוללת בחוף המזרחי של ארצות הברית.

הרשויות בארצות הברית פרסמו אזהרת מזג אוויר קשה ליותר מ-20 מדינות שבהן גרים יותר מ-85 מיליון תושבים.

11 מדינות הכריזו על מצב חירום. הבירה וושינגטון היא בין האזורים שנפגעו. יותר מ-9,000 טיסות בוטלו ולפי הדיווחים מארה”ב כ-160 אלף בני אדם מנותקים מחשמל.

“זו סופה שנכנסת לרשימת עשר הסופות הגדולות”, אמר פול קוקין, מומחה לסופות חורף בשירות המטאורולוגי בארצות הברית.

מושל מדינת ניו-יורק אנדרו קואומו, הכריז על מצב חירום במדינתו: “עצתי היא כי אם לא מדובר באמת במצב חירום, אין שום הצדקה לצאת החוצה מהבתים. אנו חוששים שככל שתנאי מזג האוויר יחריפו, המצב בכבישים ייעשה מסוכן יותר”.

ביל דה בלאזיו ראש עיריית ניו יורק, שם ירדו יותר מ-60 ס”מ, ערך מסיבת עיתונאים והזהיר כי תנאי הנסיעה בדרכים מידרדרים במהירות.

 דה בלאזיו אמר גם כי מי שייתפס נוהג עשוי להיעצר על ידי המשטרה.

עד שעות הערב נמדדו בסנטרל פארק שבמרכז מנהטן 68 סנטימטרים של שלג – דבר שהופך את הסופה הנוכחית לשלישית בחומרתה מאז החלו המדידות ב-1869.

כל הכבישים בניו יורק ובלונג איילנד נסגרו לתנועה והרשויות הוציאו איסור על נהיגה בכבישים עד ל-07:00 בבוקר יום ראשון (14:00 שעון ישראל). כמו כן, הגשרים והמנהרות המובילים למנהטן נסגרו .

שידור חי מברוקלין:

מזג האוויר הסוער והמושלג גרם לסכנה של ממש בכבישים ולתאונות קטלניות. במדינת קנטאקי, כתוצאה מתנאי מזג האוויר וקיפאון בכבישים המהירים במדינה, נוצר פקק באורך של 56 קילומטרים, כאשר חלק מהנהגים נתקעו בפקק במשך 12 שעות.

לפי שעה נהרגו 19 בני אדם, שמצאו את מותם בתאונות דרכים בכבישים מכוסי השלג והקרח. לפחות תשעה מהם נהרגו בווירג’יניה, בצפון קרוליינה, בקנטאקי ובטנסי. כמו כן, בווירג’ינה לבדה דיווחה המשטרה על לא פחות מ-989 תאונות דרכים מאז אתמול בערב.

שידור חי ממנהטן:

בימים האחרונים התכוננו תושבי המדינות באזור, ובראשן מרילנד, וירג’יניה וצפון קרוליינה, אגרו מזון ורכשו ציוד חורף. במרכולים רבים בארצות הברית אזל המזון עוד לפני שירדו פתיתי השלג הראשונים ביום שישי.

ובישראל, הודיעה רשות התעופה בישראל הערב כי בעקבות הסופה המתחוללת בצפון אמריקה הם ממליצים לטסים לבדוק את טיסתם בחברות התעופה.

“חלק מהטיסות שהיו אמורות להמריא כבר דחו את המראותיהם למחר בבוקר”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קצת מוזר לשמוע את קריין ה-CNN מדווח על USA במבטא בריטי כה כבד
    24/01/2016 10:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)