הדו”חות נחשפים: פולארד נענש כי אמר לסוהר ‘הקב”ה מנהל את הכלא’

במסגרת מאמציו של המרגל יונתן פולארד להקל את תנאי השחרור - הוא ייפגש עם חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים • בעקבות חשיפת הדו"חות מהכלא מתגלה: כמה פעמים נענש פולאד במהלך שהותו בכלא - ובגין מה?
דוד ליבוביץ
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 19:35

אחרי השחרור, פותח פולארד במאבק הבא: הקלה בתנאי השחרור, ואולי אף לאפשר לו להגיע לישראל.

במסגרת מאמציו של פולארד ומשפחתו, הוא ייפגש עם חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים, כך דווח היום (רביעי) במגזין “דה פורוורד”. בפגישה יהיו גם חברי בית הנבחרים האמריקאי, ג’רולד נדלר ואליוט אנגל, שניהם דמוקרטים מניו יורק. השניים כבר עשו מספר צעדים בנושא והיו מעורבים גם במאמצים לשחרורו של פולארד.

עם שחרורו של פולארד כזכור, הושתו עליו מספר תנאים מגבילים: בין התנאים ישנה החובה ללבוש צמיד אלקטרוני, שהוחלף לאחרונה לצמיד אחר שלא מצריך טעינה תכופה ומאפשר שמירת שבת, ומעקב על המחשבים שלו ושל מעסיקו.

בנוסף, הוא לא יכול לעזוב את ביתו בין השעות 19:00 בערב ל-7:00 בבוקר, דבר שעורכי הדין שלו ביקשו להקל בו כדי שיוכל לשמור את השבת ואת החגים היהודים ויכול למנוע ממנו לשמור על עבודתו.

בנוסף, בשל העובדה שלפולארד אסור להשתמש במחשב – כל התקשורת איתו התבצעה בטלפון ולא דרך אימיילים – כנראה בתקווה שדבר הפגישה לא ידלוף.

בחודש האחרון נערך דיון בעניינו של פולארד והשופט הפנה את התיק שוב אל ועדת השחרורים. מהדו”ח עולה כי פולארד הבהיר לועדה כי אין לו כל כוונה לעזוב את ניו ניורק – מה שמנוגד לדעה הרווחת לפיה פולארד רוצה להגיע לישראל.

מהדו”ח שהתפרסם עולה עוד כי פולארד נענש פעם אחת בלבד במהלך 30 השנים בהם שהה בכלא האמריקני. היה זה בשנת 1992 כאשר סוהר סירב לאפשר לו לשוחח עם עורך דינו. הסוהר אמר לפולארד: “אני מנהל את הכלא הזה” ובתגובה אמר פולארד: “לא, אלוקים הוא זה שמנהל את העולם”. על התגובה הזו הוא נענש, כאמור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות