כי ממוסקבה תצא תורה: תלמידי הישיבה טסו 9 שעות כדי ללמד תורה

'חופשת חורף' הקצרה ברוסיה, יצאה משלחת של תלמידים מהישיבה הגדולה 'תומכי תמימים במוסקבה, למסע חיזוק במזרח הרחוק ברוסיה • למדו ב'חברותא' וקיימו שיעורי תורה עם היהודים המקומיים
שלמה בן חיים
י' שבט התשע"ו / 20.01.2016 16:59

בתקופת ‘חופשת חורף’ הקצרה הנהוגה ברוסיה בימים אלו, יצאה משלחת של תלמידים מהישיבה הגדולה ‘תומכי תמימים – ליובאוויטש’ במוסקבה, למסע חיזוק התורה במזרח הרחוק ברוסיה, ביוזמת רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר.

לאחר טיסה של למעלה מ-9 שעות, הגיעו התלמידים לערים ‘חברובסק’, ‘בירוביג’אן’ ו’וולדיווסטוק’, שם התכנסו יחד עם רבני הערים ושלוחי חב”ד בבתי הכנסת, אשר התמלאו ביהודים שחשקה נפשם בלימוד תורה.

התלמידים, בליווי משפיע הישיבה, הרב זושא גורליק, ישבו ל’חברותא’ ושיעורי תורה עם היהודים המקומיים, והעניקו להם מלוא חופניים שעות לימוד, החל מאותיות הקודש, חומש, נ”ך, משניות, גמרא, הלכה וחסידות.

התושבים, שחלק מהם לא ידע צורת אות יהודית עד זה מכבר, ישבו כזקנים ורגילים והעבירו דף אחר דף, שעה אחר שעה, בשינון וחזרה על תלמודם ובהכרת חלקים נוספים בתורה, כשהם לומדים בשקידה גדולה עם תלמידי הישיבה.

התלמידים הפיחו רוח חיים בקרב הקהילות, בתפילות משותפות בשבת ובימות החול, בסעודות השבת ובהתוועדויות חסידיות מרגשות ומלאות חן וטוהר של תלמידי הישיבה, שהשאירו רושם עז על מאות יהודים שימשיכו את הקשר היהודי עם רבני הערים.

הישיבה במוסקבה, היא הוותיקה מכל הישיבות הקיימות כיום בחבר העמים, והיא כיום ‘אם הישיבות’ ברוסיה.  לומדים בה עשרות רבות של תלמידים, בראשות ראש הישיבה הגאון רבי מנחם מענדל גולדבערג, ורבים מבוגריה משמשים כיום כרבנים בכל רחבי מדינות חבר העמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות