רבבות בהלוויתו של הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ”ל • שידור חוזר

"חי חיים של רוחניות": רבבות בני ישיבות ואברכים ליוו למנוחות את ראש ישיבת מיר, הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים • לאחר ההספדים יצא מסע הלוויה אל עבר הר המנוחות, שם ייטמן לצד חמיו זצ"ל • צפו בשידור חוזר מההספדים בהיכל הישיבה
יוסף גרינבוים
ט' שבט התשע"ו / 19.01.2016 09:47

רבבות אברכים ובני ישיבות ליוו היום  (שלישי) למנוחות את הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ”ל, ראש ישיבת מיר, שנפטר אמש, בגיל 78, לאחר שהתמודד שנים עם מחלת ניוון שרירים קשה.

מסע הלוויה נפתח באמירת תהילים על-ידי הגרא”א קלרמן בהיכל בית המדרש של ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים. בראש האבלים בהיכל הישיבה עמדו הגרב”ד פוברסקי, הגרא”י פינקל, הגר”א פינקל, הגר”י אזרחי, הגרמ”מ פרבשטיין והגרש”י בורנשטיין.

 ראשון המספידים היה הגאון רבי אריה פינקל ראש ישיבת מיר ברכפלד, ואחריו ראש ישיבת מיר הגרא”י פינקל, והגאון רבי ברוך דב פוברסקי – ראש ישיבת פוניבז’.

“הוא היה אדם גדול אבל היה אדם”, ספד גיסו הגאון רבי יצחק אזרחי. “הצניעות שלו, הגדלות שלו – הכל היה אדם. רבי רפאל היה מצטער עם כל יהודי. בכה והתפלל והצטער עם כל אחד. מאז שר’ רפאל נפטר זה לא אותה ישיבה, מיר זה לא אותה ישיבת מיר”.

גיסו הגרמ”מ פרבשטיין, ראש ישיבת חברון, ספד: “הוא היה גדול בבין אדם למקום וגם בבין אדם לחבירו. הוא חי חיים של רוחניות. לא היה לו חופש – רק תורה. היה האדם השלם. כשהייתי מכוון בעל הצדיקים – כיוונתי על רבי רפאל. כשהייתי מכוון בעל החסידים – הייתי מכוון על רבי רפאל. מי יתן לנו תמורתו”.

כמו כן הספידו הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת ‘קרית מלך’, וידידו מנוער; תלמידו הגאון רבי דוד כהן  -ראש ישיבת חברון; חתנו הגאון רבי אברהם סגל ר”מ בישיבת מיר ברכפלד, ובנו ממלא מקומו הגאון רבי יעקב שמואלביץ.

מסע ההלוויה יצא רגלי דרך רחובות מאה שערים ומלכי ישראל, עד לרחוב שרי ישראל –  ומשם באוטובוסים להר המנוחות, שם ייטמן ליד חמיו זצ”ל.

‘איחוד הצלה’ מאבטח את מסע הלוויה באזור ולאורך צירי הלוויה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות