גפני: “אנחנו הממשלה הבאה” • דרעי: “שהממשלה תתבייש”

שרי רוט
|
י' חשון התשע"ה / 03.11.2014 15:07
האופוזיציה קיימה כינוס משותף לקראת דיוני התקציב • דרעי: “התפקיד שלנו לחסום התקציב” • גפני: “הממשלה לא תתקיים הרבה זמן. אנחנו לא נשים פריג’דרים במכוניות” • טיבי: “לעשות לממשלה את המוות” • צפו בנאומים

אופוזיציונרים: סיעות האופוזיציה התכנסו לכינוס מאוחד לקראת מושב החורף ודיוני התקציב.

כל ראשי סיעות האופוזיציה, וגם חלק גדול מחברי הכנסת האופוזיציונרים (בלט בהיעדרו אלי ישי – ש.ר.), קיימו היום בצהריים כינוס משותף במשכן הכנסת, בכדי להציג חזית אחידה נגד הממשלה, לקראת דיוני התקציב 2015.

מי שניהל את הדיון היה יו”ר סיעת העבודה ח”כ איתן כבל.

יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק בוז’י הרצוג, פתח את הכינוס והודה למשתתפים.  הרצוג הבטיח שהאופוזיציה תעשה חיים קשים לממשלה כמו שהיא עושה לאזרחים. הוא תקף בחריפות את התקציב וטען כי הוא “תקציב רע וללא תקווה. תקציב של פחד”.

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי אמר, כי חייב להיות המשך לכינוס הזה, “התפקיד שלנו זה לא רק לצעוק, זה לחסום את התקציב, זה להקשות על הממשלה, לכן אני חושב שהכינוס מבורך אבל לא מספיק, אם הוא לא יבוא עם דברים מעשיים, של צוותות שיעבדו כמו שהחברים שלנו בוועדת הכספים עושים עבודה נהדרת עם הרבנית סתיו (ח”כ סתיו שפיר – ש.ר.), צריך להציג הסתגויות, להציג תקציב אלטרנטיבי, להביא לפה קבוצות של מובטלים, מפוטרים. שהממשלה תתבייש  במה שהיא עושה, גם אם הם ינצחו אותנו ברוב, לעשות להם חיים קשים, ושהציבור יראה את האמת”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן, דיבר על מאבק האופוזיציה בחוק מע”מ אפס, שהביא להשגים רבים.  “כפי שהבהרתי בעבר, פנינו לא לקואליציה,  נקודה”, הצהיר ליצמן. “לכן נעשה הכל להקדים את הבחירות והדרך לעשות את זה היא דרך התקציב. אני מציע להתרכז בהסתגויות, להגיש כמה שיותר בוועדת הכספים, יש לנו סיכוי יותר לעכב כמו שעשינו במע”מ אפס”.

נאום ליצמן:

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני אמר: “זה שנמצאים כל חברי האופוזיציה, אני חשבתי שיהיו חמשה שישה, כנראה שכולם חושבים כמוני שהממשלה הבאה לא הולכת להתקיים הרבה זמן, וכאן יושבת הקואליציה הבאה. דבר אחד אנחנו מתחייבים בעז”ה כשנהייה בקואליציה ונשא בתפקידים מינסטרליים כאלו ואחרים, לא נשים פריג’ידרים במכוניות, ולא נוציא חצי מיליון שקל על מסיבה במשרד האוצר, זו שערוריה שאין כדוגמתה כי האזרחים במדינה קרוב לשנתיים שמבטיחים להם שימצאו את הכסף ושיוקר המחיה יפחת, ושהמציאות של הדיור תהיה שונה, והכל קורס ואנשים חיים כאילו הם חיים על פלנטה אחרת”.

נאום גפני:

ואי אפשר לנאום של גפני בלי חיוך, “זאת הבעת אמון בך בוז’י, באריה דרעי, במופז, בטיבי, בזהבה”, וניסה להיזכר בעוד ראשי סיעות אופוזיציה, כשחברים הזכירו לו את ליצמן הגיב “ליצמן ואני זה אחד”. טיבי שנאם אחריו, שאל אם אין ראש שלישי ליהדות התורה שגם רוצה לדבר, וכבל הגיב “הם עובדים על זה”.

יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון אמרה: “חייבים להוציא לממשלה את הנשמה”.

יו”ר רעם תעל, ח”כ אחמד טיבי, דיבר על “לעשות את המוות לממשלה”, וטען כי האופוזיציה צריכה להתנהג כאופוזיציה בכל דבר, כשהוא מותח ביקורת על מפלגת העבודה שלא מניפה את הדגל המדיני.