במסגרת הארכת הקו המהיר מתל אביב לירושלים אל תוך מרכז העיר: משרד התחבורה ורכבת ישראל מתחילים בהקמת תחנת 'רושלים החאן'.
הפרויקט, שנמצא בלב תוכנית הפיתוח האסטרטגית של מערכת הרכבות הארצית לשנת 2040, מהווה נדבך מרכזי בחיזוק מעמדה של ירושלים כבירת ישראל וכמוקד תיירות, מסחר, תרבות ותחבורה
הארכת הקו, שאורכו כ-5.5 קילומטרים תבצע כולה במנהרה תת-קרקעית, וכוללת הקמת שתי תחנות חדשות: 'ירושלים מרכז' ברחוב יפו ו'ירושלים החאן' במושבה הגרמנית.
שתי התחנות ייבנו בעומק של כ-60 מטר מתחת לפני הקרקע, בדומה לתחנת יצחק נבון. תחנת החאן תוקם בסמוך לאתרי תיירות משמעותיים כמו גן הפעמון, מתחם התחנה והעיר העתיקה, ותציע שער גישה חדש ונוח ללב ירושלים. התחנה החדשה תספק חיבוריות וקישוריות יוצאות דופן, ותשתלב עם קווי הרכבת הקלה הכחול והאדום, כמו גם עם הרכבל העתידי לעיר העתיקה.
עם קבלת האישורים הנדרשים לבניית התחנה, תתחיל רכבת ישראל בשבועות הקרובים בעבודות הביצוע, המקודמות במקביל לתחנת 'ירושלים מרכז', שבנייתה החלה לפני כשנה.
עם השלמת העבודות, צפויה הרכבת לפעול בתדירות של 13 רכבות לשעה לכל כיוון, גידול משמעותי, לעומת 6 רכבות כיום, ולשרת כ-20 אלף נוסעים בשעה בשני הכיוונים. לשם כך יוקמו גם מנהרות חנייה לרכבות נוספות.
הפרויקט מתוקצב בכ-440 מיליון ש"ח, מהם 50 מיליון שקלים שאושרו לאחרונה בתקציב 2025 לקידום עבודות תחנת החאן.
התחנות יוקמו תוך מינימום הפקעות ופגיעה בפני השטח, ויעניקו נגישות מרבית להולכי רגל, לתיירים ולתושבים, במיקום מרכזי בלב ירושלים.
שרת התחבורה מירי רגב: "ירושלים היא בירת הנצח של עם ישראל, ואנו ממשיכים לפתח אותה מעל ומתחת לפני הקרקע. הארכת הקו המהיר תאפשר לכל ירושלמי ולכל תייר להגיע ללב העיר בדרך מהירה, נוחה ומקיימת. המבקרים בעיר יוכלו להגיע ברכבת למרכז העיר, ומשם בהליכה קצרה או ברכבת הקלה היישר לעיר העתיקה. יחד עם רשת הרכבות הקלות שהקמתה מתקדמת בקצב מואץ, ירושלים תציע כיסוי מיטבי בתחבורה הציבורית עוד לפני סוף העשור הנוכחי."