שוב נסגר שער מרכזי בכותל: “המצב הזה אינו יכול להימשך”

משטרת הכותל המערבי סגרה הבוקר שוב שער כניסה מרכזי של רחבת הכותל המערבי, המיועד לבאים מרחוב דוד - שוק שער יפו • הסיבה: היעדר מאבטחים • מזה כחודש קיים מחסור חמור במאבטחים של חברת 'מודיעין אזרחי', הממונה על האבטחה ברחבת הכותל • ב'קרן למורשת הכותל המערבי' זועמים
יוני גרין
כ"ב ניסן התשע"ד / 22.04.2014 20:10

משטרת הכותל המערבי סגרה הבוקר – אסרו חג של חג הפסח, יום מלא במתפללים ובמבקרים – שוב שער כניסה מרכזי של רחבת הכותל המערבי, המיועד לבאים מרחוב דוד – שוק שער יפו. הסיבה: היעדר מאבטחים.

מזה כחודש קיים  ברחבת הכותל המערבי מחסור חמור במאבטחים של חברת ‘מודיעין אזרחי’, הממונה על האבטחה. למרות פעילות  של המשטרה מול החברה, לא הוגדל מאגר המאבטחים.  בשל כך, בהיעדר מאבטחים לבדוק את הבאים בשערים, מעת לעת נסגרים שערי כניסה.

ב’קרן למורשת הכותל המערבי’ זועמים ודורשים לבחון את ההתקשרות של המשטרה עם חברת ‘מודיעין אזרחי’. “המצב הזה אינו יכול להימשך, ולו אפילו ליום אחד נוסף”, הם אומרים.

למעלה מחצי מיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי במהלך ימי החג, בהם יהודים מהארץ ומהתפוצות. בראשות רבנים גדולי תורה, ואישי ציבור שבאו לקיים את זכר העלייה לרגל. זאת, למרות המתיחות לנוכח עשרות צעירים מוסלמים שהתבצרו במסגד בהר הבית, וביקשו כל העת לשבש את תפילתם של המוני בית ישראל.

עם זאת, רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ,  התריע בפני הגורמים המדיניים כי המצב שהיה בחג, כאשר מידי יום נראתה רחבת הכותל כזירת מלחמה, אל מול רבבות יהודים שחשו מאוימים מצד הפורעים שהתבצרו במסגד – אינו יכול להמשך.

“קולות הנפץ ברקע, שנועדו  להניס את המתפרעים העכירו את אווירת החג היפה בכותל המערבי ובירושלים העתיקה. הפעילות האלימה של הפורעים  אינה מחללת רק את קודשי ישראל, אלא גם את קודשי האיסלאם”, אמר. “המשטרה ראויה להערכה על מאמציה לאפשר את התפילות, אך יתר עם זאת,  לא ייתכן שמצב כזה שהמקומות הקדושים של העם היהודי יהפכו לשדה קרב – יימשך. יש להרחיק מבעוד מועד את הגורמים האלימים המחללים את הקודש ולעצור את המסיתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות