המפכ”ל בדיון על הטרור בירושלים: “אין אינתיפאדה. סתם מפחידים”

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום דיון בנושא המהומות בירושלים וההתנקשות ביהודה גליק • אייכלר: "חייב שתהיה נוכחות משטרתית 24 שעות בהר הזיתים" • יוגב: "הדיווחים של המפכ"ל שקריים"
נחמן וייס
ט' חשון התשע"ה / 02.11.2014 15:42

הטרור בבירה: ועדת הפנים של הכנסת קיימה דיון מהיר בנושא המהומות בירושלים ובהר הבית וההתנקשות ביהודה גליק.

יו”ר הוועדה ח”כ  מירי רגב אמרה, כי “אסור לנו לאבד את ירושלים, היה כאן ניסיון לרצח פוליטי והכתובת הייתה רשומה על הקיר”.

מפכ”ל רנ”צ יוחנן דנינו אמר כי תוגברו הכוחות בירושלים באופן משמעותי, וכי השוטרים נכנסים לכל השכונות על מנת לטפל בהפרות הסדר.

דנינו הגדיר את ההתנקשות כ”חציית קו אדום”, ואמר כי הסטטוס קוו בעניין הר הבית לא ישונה,  “אנחנו נביא הרבה שוטרים על מנת לממש את זכותו של כל מי שזכאי להגיע להר”.:

המפכ”ל תקף את השימוש במונח ‘אינתיפאדה’ בנוגע לטרור בבירה, וטען כי אין בינה לבין המציאות כלום “מה התועלת בזה? רק מפחידים את התושבים”.

ח”כ מוטי יוגב, קטע את דבריו של דנינו וטען כי הדיווחים שהוא מקבל הם שקריים, ואמר: “מי שאומר שלא היו ידויי אבנים בשכונת סילוואן בימים האחרונים לא מחובר למציאות”. דנינו הגיב: “מי שאומר שלא הייתה בימים האחרונים ירידה משמעותית באירועי הפרות הסדר וזריקות האבנים הוא לא מחובר למציאות”.

בנוגע לירי הזיקוקים הציע דנינו לחייב מחזיקי זיקוקים ברשיון מיוחד.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס לידויי האבנים ואמר: “כולנו יודעים שהתופעה הזאת היא חמורה מאוד, היא בלתי נסבלת ולא נשלים איתה. נקודה”. ברקת ציין כי בימים האחרונים ניכר שינוי לטובה בעניין בשל פעילות המשטרה.

בעניין הר הבית, אמר ברקת כי הוא לא אוהב את הסטטוס קוו אבל צריך לשמור עליו: “צריך לחזור לסטטוס-קוו של עלייה יהודית ושל תפילה במתכונת שהייתה, יש להילחם במי שמנסה להפר את זה ולאפשר לכל השאר לעלות בשקט על בסיס הסטטוס-קוו”.

ח”כ ישראל אייכלר דיבר על הטרור בהר הזיתים, וסיפר על משפחות שמפחדות לעלות לקברי יקיריהם, לדבריו חייב שתהיה נוכחות משטרתית בהר 24 שעות. גם ח”כ דוד אזולאי התריע על המצב בהר הזיתים, ואמר כי בניגוד להר הבית, להר הזיתים כולם רוצים ויכולים לעלות.

יו”ר ארגון אלמגור מאיר אינדור אמר בדיון, כי המשטרה לא יודעת לטפל כהוגן בביטחון והציע להעביר את הטיפול במהומות לידי הצבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות