חברת 'אל על הודיעה' אתמול (רביעי), לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף, כי היא מחזירה את לוח הטיסות הרגיל לפעולה - ומפסיקה את טיסות החילוץ.
מהן הדרכים שניתן לשוב? למי ניתנת עדיפות בהרשמה? • כל המידע על הדרך לחזור לארץ
לקוחות רבים, שרכשו כרטיסים מראש ונרשמו לטיסות החילוץ, גילו שטיסותיהן בוטלו או שכלל לא שיבצו אותם, טענו כי לא קיבלו כל מענה מהחברה - ונותרו חסרי-אונים מעבר לים.
נוסעים ששוחחו עם אביבית מיסניקוב מחדשות 12 סיפרו, כי חיכו ימים רבים לשיבוץ וכשהתייאשו, נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים בחברות זרות במחירים גבוהים. "הבטיחו לחלץ אותנו, ובסוף זרקו אותנו להתמודד לבד", אמר אחד מהישראלים ה'תקועים'.
בעקבות הביקורת הציבורית, 'אל על' הודיעה היום כי פתחה חמ"ל ייעודי שיאתר את הלקוחות שטרם שבו לארץ וידאג לשיבוצם בהקדם.
בלה ובעלה, שהיו בנופש באתונה, נרשמו לטיסות החילוץ של 'אל על' כבר ביום שבו נסגרו השמיים בעקבות המלחמה בין ישראל לאיראן. אלא שכמה ימים עברו והם גילו כי לא שובצו.
אתמול קיבלו הודעה מהחברה: "עליכם להשתבץ בעצמכם לאחת מהטיסות הסדירות הקרובות של החברה".
"ניסינו להשיג את שירות הלקוחות אך אף אחד לא עונה", סיפרה בלה לחדשות 12. "באתר גילינו שהטיסה הקרובה היחידה הפנויה תצא רק בעוד שמונה ימים. מרוב ייאוש, רכשנו כרטיסים חדשים דרך חברת בלו בירד במחיר מופקע, ואז, אחרי שכבר שילמנו, קיבלנו שיבוץ מאל על. הם פשוט מעבירים את הנוסעים שלהם שבעה מדורי גיהנום".
מקרה דומה קרה גם לאביה של מיטל, בן 73, שנתקע בתאילנד. הוא היה אמור לעלות על טיסת חילוץ ביום רביעי שעבר, אך זו בוטלה. מאז חיכה לטיסה חלופית עד שאתמול התבשר כי עליו למצוא טיסה סדירה בעצמו. "הבעיה הכי גדולה היא שהם לא עונים", סיפרה מיטל לחדשות 12. "אני מנסה שעה וחצי להשיג נציג. אתמול חיכיתי שעתיים. כל הזמן פותחים מכירה לכרטיסים חדשים, אבל אלה שכבר שילמו? לא מעניינים אותם".
גם נועם ומשפחתו, ששהו בפרנקפורט, המתינו לשווא לשיבוץ בטיסת חילוץ. אתמול הבינו שזה לא יקרה ונאלצו לאלתר פתרון יקר. "מצאנו טיסה מיעד אחר - מה שאילץ אותנו לטוס לשם קודם. זה עלה הון, אבל פשוט הרגשנו מופקרים", סיפר. "הכי מתסכל זה שאין מענה אנושי - פשוט היינו חסרי אונים".
באל על מדגישים, כי בנוסף לפעילות מוקד שירות הלקוחות, הוקם חמ"ל מיוחד לשיבוץ אלפי נוסעי אל על על טיסות החילוץ. אנשי החמ"ל, שמורכבים מכ-200 עובדי החברה וצוות ההנהלה, יפנו באופן יזום לנוסעי החברה התקועים בחו"ל, לטובת קבלת תמונת מצב באשר לחילוצם, ושיבוצם על טיסות חילוץ בהתאם.
אל על מדגישה כי החזרת הישראלים ארצה עומדת בראש סדר העדיפויות של החברה. מבצע החילוץ נמשך, והחברה נותנת עדיפות ללקוחותיה שטרם חולצו.