עם תום מבצע 'עם כלביא': בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, משרד התחבורה פנה בפניה דחופה לאוצר, לפיה נהגי התחבורה הציבורית הפעילו קווי חירום באזורים מאוימים, הסיעו חיילים, ופינו אזרחים שחזרו מחו”ל -, תוך סיכון אישי ומחויבות יוצאת דופן.
מהן הדרכים שניתן לשוב? למי ניתנת עדיפות בהרשמה? • כל המידע על הדרך לחזור לארץ
עם זאת, בשל צמצום השירותים בהתאם להנחיות פיקוד העורף, שכרם של הנהגים נפגע בצורה חדה - חלקם איבדו עד 35% מהכנסתם.
מתווה הפיצויים הנוכחי (“מתווה החל”ת”) אינו מספק מענה לנהגים אלה, שכן רובם לא הוצאו לחל”ת אלא המשיכו בעבודתם החיונית בהיקפים מצומצמים.
בהתאם להנחיית שרת התחבורה, פנה מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן-זקן, למשרד האוצר בבקשה לכלול את נהגי התחבורה הציבורית במתווה הפיצוי, או לחלופין לגבש עבורם פתרון ייעודי.
לדבריו, “בזמן שחלקו את העורף, הם נשאו את העורף. אסור שדווקא כעת הם יישארו מאחור״.