הישג לרפאל: האמריקנים יירכשו מערכת “כיפת ברזל”

לאחר ההצלחה הגדולה במבצע "צוק איתן", החליטו בצבא האמריקאי לרכוש סוללה אחת של המערכת להגנה מפני טילים "כיפת ברזל" מתוצרת רפאל. אם תצליח המערכת בשדה הניסויים יירכשו מערכות נוספות
ט' חשון התשע"ה / 02.11.2014 10:47

לאחר ההצלחה הגדולה במבצע “צוק איתן”, החליטו בצבא האמריקאי לרכוש סוללה אחת של המערכת להגנה מפני טילים “כיפת ברזל” מתוצרת רפאל, ועל פי הניסויים שיערוך להחליט האם להצטייד במספר מערכות כאלו. אם יחליטו בפנטגון להצטייד במערכת, היא עשויה להגן על אתרים אמריקאים באיזורי סיכון ברחבי העולם.

מערכת “כיפת ברזל” נחשבת להישג טכנולוגי יוצא דופן, והאמריקאים מגלים בה עניין רב דווקא מכיוון שבתחילת הדרך לא האמינו בסיכויי הצלחתה; זו גם הסיבה שהאמריקנים לא היו שותפים במימון הפיתוח של המערכת, בשונה מפרויקטים אחרים להגנה מפני טילים – מערכות טילי ה”חץ” לטילים לטווחים ארוכים ומערכת “שרביט קסמים” להגנה מפני טילים בטווח הבינוני ומפני מטוסים.

הפיתוח וההצטיידות בשתי הסוללות הראשונות של כיפת ברזל הגיע מתקציב משרד הביטחון, אך מאז מימנה ארצות הברית את כל ההצטיידות הישראלית במערכת, בתקציב מיוחד מחוץ לכספי הסיוע הביטחוני.

במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות, סוכם באחרונה בין החברה הישראלית רפאל, שפיתחה את “כיפת ברזל” ובין החברה האמריקאית רייתיאון, על ייצור משותף של סוללות כיפת ברזל על אדמת ארצות הברית, מה שייאפשר את ההצטיידות במערכת במימון כספי הסיוע, כספים המשמשים לרכש צבאי ישראלי מחברות אמריקניות בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות