התפרעויות, חברי כנסת והר הבית • בוקר טוב ירושלים

הבוקר ייפתח הר הבית לכניסת מתפללים יהודים, חבר הכנסת פייגלין צפוי להגיע • מהומות אמש בבירה: מטען מאולתר הושלך אל עבר שוטרים בשועפט, זיקוקים נורו בוואדי ג'וז • ועדת הפנים תקיים דיון בנושא שמירת הסדר בעיר
ט' חשון התשע"ה / 02.11.2014 09:13

למרות קריאותיו של ראש הממשלה “להרגעת הרוחות”, מסתבר כי אלו שצריכים הרגעה לא ממש מקבלים הוראות מיו”ר הכנסת. מטען נפץ מאולתר הושלך בלילה לכיוון שוטרים בסמוך למסגד בשכונת שועפט בירושלים, זיקוקים נורו בכינון ישיר אל שוטרים ואנשי מג”ב בוואדי ג’וז ובעיר העתיקה, שמשות של מספר כלי רכב נופצו באבו טור, ובשער שכם תקף ערבי כבן 13 יהודי עובר אורח; בהתפרעות שאירעה עם מעצרו של הנער נפצע שוטר אחד באורח קל.

סך הכל במהלך סוף השבוע נעצרו 17 מפירי סדר בירושלים, ובשבועיים האחרונים 111, לדברי המשטרה צפויים מעצרים של מתפרעים נוספים.

הבוקר נפתח בסימן עליה להר הבית, ההר אמור להיפתח היום לכניסת יהודים, וחבר הכנסת משה פייגלין צפוי לעלות להר יחד עם פעילים רבים מקבוצות פעילי הר הבית.

ועדת הפנים בראשות חברת הכנסת מירי רגב תקיים היום בשעה 12:00 דיון בנוגע למצב הביטחוני בירושלים, לדיון זומנו בין היתר מפכ”ל המשטרה יוחנן דנינו וראש העיר ירושלים ניר ברקת. רגב הודיעה כי היא מצפה שהמפכ”ל “ידווח לוועדה כיצד מתכוונת המשטרה להחזיר את השקט לירושלים”.

במקביל לדיון בוועדת הפנים, תעלה היום לאישור ועדת השרים לחקיקה הצעת החוק של שרת המשפטים לבני, במטרה להחמיר את הענישה על זריקת אבנים; הגדרת העבירה תשתנה כך שעל השלכת אבנים לעבר כלי תחבורה נוסע במטרה לפגוע בנוסע או לסכן את בטיחותו יעמוד העונש על עד 20 שנות מאסר.

אמש בשעות הערב, למרות מזג האוויר, התאספו בכיכר ספרא כ-200 בני אדם ל’עצרת תפילה’ לשלומו של פעיל הר הבית יהודה גליק שנורה לפני מספר ימים. מצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם, אך לדברי בית הרפואה ‘שערי צדק’ מצבו מתייצב ומשתפר בהדרגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות