לראשונה: השיעור מ’יזדים’ לא שודר • הרדיו: עוברים מתקפה ברוטאלית

שלומי צור
|
ח' חשון התשע"ה / 01.11.2014 21:35
לאחר המתקפה החריפה של נשיא ‘המועצת’ הגר”ש כהן נגד הרדיו הספרדי קול ברמה – החליטו בתחנה שלא לשדר, לראשונה, את השיעור השבועי הקבוע במוצאי שבת של הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף • קול ברמה: התחנה לא תאפשר פגיעה בכבודה של אף דמות תורנית

הנקמה של רדיו ‘קול ברמה’: בעקבות המתקפה החריפה של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן נגד התחנה הספרדית, השבוע לא הועבר, לראשונה, השיעור המסורתי של מוצאי שבת מבית הכנסת ה’יזדים’ בירושלים.

מדובר בתקדים בו בפעם הראשונה הנהלת הרדיו הספרדי מחליטה שלא להעביר את השיעור המסורתי, הנמסר על-ידי הראשל”צ, הגאון רבי יצחק יוסף, בבית הכנסת ה’יזדים’ בירושלים ומועבר בשידור חי בלווין.

במקום השיעור השמיעו ברדיו שיעורים ישנים של הגר”ע יוסף זצ”ל.

השיעור המסורתי נוסד לפני עשרות שנים על-ידי הגר”ע יוסף זצ”ל, ובמהלך השנים הפך לבמה המרכזית בה השמיע הגר”ע את דעתו לציבור הרחב. השיעור היווה כר נרחב לסיקור תקשורתי.

בשבוע שעבר, במהלך השיעור, תקף הגר”ש כהן את רדיו קול ברמה ואמר: “תפתח את קול ברמה שנשמע ביללה, שאסור לשמוע אותו! נכון שאסור לשמוע אותו? אתם מסכימים איתי?”

חכם שלום פנה לראשל”צ הגר”י יוסף, שישב לצידו: “כבוד הרב מסכים איתי?”

הגר”י ענה: “ודאי, ודאי”.

והגר”ש המשיך במתקפה: “בר מינן מה שהוא מקלקל אותנו”.

“פעם נסעתי עם נהג”, סיפר הגר”ש. “פתח את הרדיו, התחלתי לשמוע, שטויות והבלים, לוקחים את התורה, עושים ממנה… תשבו תלמדו את הספרים, יש לנו תורה שלא משתנה, מסכן זה שלוקח את התורה עושה ממנה ביזנס”.

כמה דקות לאחר מכן, הפסיקו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ להעביר את השידור החי מה’יזדים’, לטובת מהדורת החדשות של השעה 22:00 – ומיד לאחר מכן עברו לתוכנית ‘שבוע טוב’.

במהלך השבוע, סערו הרוחות סביב המתקפה, ובקול ברמה פתחו בקמפיין נגדי, כשהם משדרים את דברי הראשל”צ ורבה של ירושלים הגרש”מ עמאר, הגר”מ מאזוז והגר”ב שמואלי – ששיבחו את התחנה ותכניה.

מנהלי התחנה קיימו מגעים עם חברי מועצת חכמי התורה, בניסיון להגיע להסכמה בכל הקשור להקמת ועדה רוחנית שתפקח על תכני הרדיו – כדרישתו של נשיא מועצת החכמים – אך עד כה, לא הושגה הסכמה בין הצדדים.

תגובת קול ברמה: “לצערנו הרב בשבועיים האחרונים עוברת התחנה מתקפה ברוטאלית המאיימת על עצמאותה והעמדת טובת הציבור לנגד עיניה, וזאת מצד גורמים אינטרסנטיים, תוך כדי שרבוב שקרים וחצאי אמיתות ומסירתם באופן שאינו הגון לגדולי הדור.

“התחנה שהוקמה על ידי מרן זצוק”ל קבעה לעצמה כי בשום צורה ואופן היא לא תאפשר פגיעה בכבודה של אף דמות תורנית וכך היא תנהג גם בעתיד.

“יחד עם זאת, נוכח האירועים האחרונים וחוות דעת הן מצד גדולי תורה איתם מתייעצת התחנה, הן מצד הרשות השנייה והן מצד מומחים משפטיים, מחוייבת התחנה בשקילת צעדיה בכובד ראש ובאחריות וכך בכוונתה לעשות בזמן הקרוב”.