דרעי הפתיע את ישי: “רוצים לעבוד איתך ביחד, תן צ’אנס”

התרגיל של דרעי • בגיבוש שערכה התנועה בצפת, פנה אל אלי ישי: "אתה השותף הבכיר ביותר שלי, יש לי אמון מלא בך, בוא נעבוד ביחד, ככה נוכל לצמוח" • "מרן בשמים זה מה שהוא רוצה" • ישי לא הגיב • לסרי: "כאחד שעבד עם שניהם, אני די סקפטי"
ח' חשון התשע"ה / 01.11.2014 21:03

לא היה ח”כ מש”ס שישב על הבמה ב’כינוס האחדות והגיבוש’ שערכה התנועה במלון כנען בצפת, שלא שלא חייך בשביעות רצון עת סיים יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, את דבריו – שנראה כי הפתיעו אפילו אותו.

דרעי נשא דברים לא מהכתב, לא ברור כמה זמן תוכננו מראש אם תוכננו, אבל מה שברור, היה בהם כדי להפתיע את החברים.

“מכל אלו שנמצאים פה עם אלי יש לי הקשר הוותיק ביותר”, פתח אריה בדברים. “קחו נשימה… אלו הם לא דברים מתוכננים, לא דברים כתובים, אז בלי הערות ביניים שלא יפריע לי בסדר.

“ברוב התפקידים היינו ביחד. השתמשתי בו הרבה מאוד, היה איש השטח הטוב ביותר שהיה לנו. נכון, עברה תקופה לא קלה, במשך 13 שנה, היום אני יודע מה זה, להחזיק תנועה, זה לא פשוט. רק מי שנושא בעול יכול להבין מה זה לא לישון בלילה ולשאת בעול הזה יום-יום. לי באופן אישי יש הערכה גדולה מאד לתקופה הזו.

“אני יודע שבתקופה האחרונה עברנו תקופה לא קלה, אני חושב ומבקש, סליחה שאני עושה את זה ליד כולם, אבל זו הדרך הטובה ביותר – אלי אנחנו רוצים לעבוד איתך ביחד, אתה השותף הבכיר ביותר שלי, יש לי אמון מלא בך. אני מבקש תן לנו את הצ’אנס, תעבוד איתנו ביחד ואתה תראה שבעזרת השם לא רק שכבודך ומעמדך… אבל גם את כל האפשרויות שיש לנו, אנחנו ניתן לך, ואתה יודע שזה לטובת התנועה, ככה נוכל לצמוח.

“חבל על כל יום שעובד. אין לי ספק שמרן בשמים זה מה שהוא רוצה. אומר, בני שניכם הייתם חביבים לי, תעבדו ביחד, אני קורא לך, קרה מה שקרה, מרן פסק מה שפסק, מועצת החכמים פסקה מה שפסקה, אני נושא באחריות, אבל יש מקום לעבוד ביחד, יחד עם כל החברים שאוהבים אותך ומוקירים אותך. אין אחד שרוצה משהו אחר”.

רק חיוכו המובלט, בזוית הפה, של אריאל אטיאס, לא ח”כ אבל הוזמן להשתתף בכנס האחדות והגיבוש, כמו גם פרצופו המכורכם משהו של ח”כ אלי ישי, הבהיר שמאחורי הדברים עומדת כוונה, או אולי ניסיון  נואש, לאחד את השורות.

ח”כ ישי, שנאם לאחר מכן, לא ענה ישירות לדרעי על נאומו, אלא הסתפק במילים כלליות על אחדות.

לא סוד הוא שהקמת מפלגה אלטרנטיבית על ידי ישי תלויה הרבה בהסכמת חבריו למפלגה (חמישה מהם לפחות) – לצאת עמו אל המסע אל הלא נודע. הללו, בניגוד אליו, עדיין מתבלטים. הם יעשו הכול כדי להביא לאחדות השורות. רק אם הדבר לא יקרה, הם יעשו מעשה אמיץ.

נאום כמו זה של דרעי בהחלט עשוי (או עלול, תלוי את מי שואלים) לטרוף קלפים כאלו ואחרים. אין ספק שאם מדובר בתרגיל, הרי שהיה זה התרגיל הטוב ביותר בעיר.

אבל תרגיל או לא – מעשה חכם של ממש, זה בטוח.

ומה אומרים בש”ס?

חבר מועצת עיריית ירושלים, נתי לסרי, מי שכיהן גם כמנכ”ל ש”ס, אומר: “כאחד שעבד עם שניהם אני די סקפטי בהיתכנות שכזו, המסתכמת בדיבורים ולא במעשים. ימים יגידו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיבורים יפים צריך מעשים...
    01/11/2014 21:49
    תלמיד מרן
  1. תמיד דרעי ידע לדבר ולהבטיח הרים וגבעות, המבחן שלו במעשים ולא בדיבורים…

    • שמואל   01/11/2014 23:29

      ניכר מתוך הדברים, שהדברים יוצאים מתוך ליבו של אריה, ולא היה לו קל לומר את הדברים, אכן הגיע הזמן להניח בצד את כל המשקעים שכנראה ישנם, ולצאת לדרך חדשה ויפה, שתחזק את כוחו של הציבור החרדי כולו.

      הלוואי.