אין לי כלום נגד שינניות, או: למה פתחתי מכון תעסוקתי?

"יותר מדי סיפורים שמעתי בחיי על כאלו שהוציאו זמן וכסף יקרים ברכישת מקצוע לא מתאים. ציפיות מוטעות, אבחון רשלני, ואיזה דודה בלומה שמבטיחה לך שבהייטק עושים מינימום עשרים אלף לחודש, על ההתחלה!" • רוני שוב מסבירה מדוע זו הקימה את 'מצפן'
רוני שוב
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 18:57

לפני שבוע הלכתי לשיננית. בגלל שאני שונאת שמחטטים לי בפה, אני תמיד מגיעה על הקצה ומתפללת שיעבור כבר.

ישבתי והמתנתי בסבלנות לתורי, וכשנפתחה הדלת ונכנסתי לחדר הטיפולים, עמדה שם אשה עם מטפחת שחורה וחסודה וגרביונים עבים. התברר שהיא השיננית בכבודה ובעצמה.

המרפאה במרכז תל אביב, כן? מקום שבו טבעי יותר לפגוש אחת עם שיער בלונד פלטינה, ולכן הרגשתי כאילו מצאתי את אחותי האובדת והפגזתי אותה בשאלות ברוב טוב טעם וטאקט. איפה למדה, איך המקצוע וכמה משלמים (מה לעשות, שאלתי).

אז ככה: התברר שלומדים להיות שיננית שנתיים, שמתמחים אצל רופאי שיניים ושיש ביקוש לא רע בתחום.

שאלתי אותה אם היא נהנית מהעבודה, והיא אמרה שאמנם השעות גמישות, והמשכורת בסדר (מ-45 ₪ לשעה ומעלה, אני יודעת שתהיתם), אבל לפעמים קצת מתיש לעבור את היום בניקור בשיניים של אחרים. כמה אפשר לקדוח?

אני לא כותבת את הסיפור הזה, כי יש לי משהו נגד לימודי שיננית. חלילה. אני חושבת שזה מקצוע נהדר וחבל שטרם הגיע היזם שיארגן קבוצות לימוד נפרדות לחרדיות. רק לפני שמתחילים ללמוד רצוי לדעת את כל הפרטים, וכמובן שצריכה להיות התאמה בין הציפיות לתעסוקה מהמקצוע לבין הבנאדם שלמד אותו.

זו אחת הסיבות שהקמתי את ‘מצפן’.

יותר מדי סיפורים שמעתי בחיי על כאלו שהוציאו זמן וכסף יקרים ברכישת מקצוע לא מתאים. ציפיות מוטעות, אבחון רשלני, ואיזו דודה בלומה שמבטיחה לך שבהייטק עושים מינימום עשרים אלף לחודש, על ההתחלה!

אני מאמינה שלכל נערה ואישה החובה והזכות לקבל ייעוץ מקצועי אמין, לקראת בחירת מסלול לימודים. כמו שלוקחים מעצבת כשמשפצים, כמו ששוכרים עורך דין כשקונים דירה.

אני רואה בחורות צעירות ותמימות שמאמינות לכל מה שמוכרים להן מסביב, שמבזבזות את מיטב שנותיהן הצעירות בלימודים שספק אם התעודה שעמלו עליה שווה את הנייר עליה הודפסה.

אחר כך הן מתחתנות, וילד נולד במזל טוב, וכבר צריך לפרנס. מי בכלל יכול לחלום על הסבת מקצוע ולימודים מחדש? כשנשברים, פותחים מכירה בבית.

אני מקווה שהמודעות לנושא תעלה ותהיה חזקה כל-כך שמכונים רבים וטובים נוספים יקומו, שמרכזי ההכוון המסובסדים בבני ברק ובירושלים יתפוצצו מעודף פונים, ושנשים ונערות יחשבו גם על הכוונה תעסוקתית כאופציה למקצוע עתידי.

בעולם בו קריירה ועבודה הן כבר לא מילים גסות, אלא עוד אפיק לגיטימי לעצמאות ולמימוש עצמי, הגיע הזמן שנעשה את זה כמו שצריך.

אגב, הבחורה שניקתה את שיני התגלתה כמקצוענית על.

רק אחת כזו היתה מסוגלת להמשיך בעבודה עם מטופלת שמתעקשת להמשיך לדבר עם פה פתוח וסקשן מתחת ללשון. יש משהו בשינניות, אין ספק.

הכותבת היא בוגרת לימודי יעוץ קריירה באוניברסיטת תל אביב. בעלת מכון מצפן – מכון ליעוץ לקראת לימודים, הכוונה תעסוקתית ופיתוח קריירה.

[email protected]

מצפן

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היי רוני,
    30/10/2014 19:59
    מושיקו
  1. יש מצב שאת בעצמך בחרת במקצוע הלא נכון?
    אולי גם את צריכה הכוון קריירה?

  2. סוף סוף! גם לחרדים מגיע ייעוץ מקצועי לקריירה
    30/10/2014 20:30
    שיפרה וייס
  3. מכירה אותה, היא מעולה!

  4. יוכבד שסרו
    30/10/2014 22:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. שלחתי את בתי הבכורה למכון מצפן. היה מעולה! יומיים של עבודה מקצועית הביאו אותה להחלטה הנכונה – עיצוב אתרים. שיחה עם היועצת רוני שוב סגרה את הפינה סופית. המכון מקצועי מאד, אבל גם אדיב והמחירים סבירים ביותר! מאד מומלץ!!!

  6. מקצועי ומעולה - מנסיון
    30/10/2014 22:26
    יוכבד שסרו
  7. שלחתי את בתי הבכורה למכון מצפן בהנהלת רוני שוב. זה היה צעד חכם שהוכיח את עצמו. הבת שלי הגיעה למסקנה באיזה מקצוע לבחור בזכות הייעוץ המקצועי ותחושת הנוחות שחשה שם. גם המחיר סביר בהחלט. אנחנו הסתפקנו בייעוץ אישי אבל שמעתי שיש גם סדנאות למי שמסוגל לשלם יותר.

  8. כל הכבוד! באמת צריך גורם מקצועי ולא תלוי שיתן הכוונה מקצועית לפני ששופכים ים של זמן וכסף על לימודים
    30/10/2014 23:17
    עדי
  9. מכירה מספיק בחורות שבזבזו שנתיים-שלוש בלימודי מקצוע מפרכים וכשפנו תכלס לעבודה מצאו שאין ביקוש או שזה לא מתאים להן