ערוץ הכנסת שוב ‘מתנכל’ לדרעי: מעניק לו רק 7 מנדטים

שלומי צור
|
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 17:55
סקר ‘פאנלס פוליטיקס’ שנערך עבור ערוץ הכנסת, מעניק לש”ס 7 מנדטים בלבד, לעומת 8 ליהדות התורה • 60% לא מרוצים מביבי ומספר זהה לא רוצה אותו פעם נוספת כראש ממשלה • אז מי מתאים לתפקיד?

סקר פאנלס פוליטיקס שפורסם היום (חמישי) עבור ערוץ הכנסת, מגלה כי ש”ס בראשותו של אריה דרעי, נשארת מוחלשת מאוד. לפי הסקר, ש”ס זוכה ל-7 מנדטים בלבד, בדומה לסקרים שהתפרסמו לאחרונה, לעומת יהדות התורה שמתחזקת ל-8 מנדטים.

הליכוד מקבל בסקר 21 מנדטים, הבית היהודי נחלש מהסקרים האחרונים ל-16, ישראל ביתנו ויש עתיד מקבלות כל אחת 9 מנדטים בלבד, והתנועה עם 5 מנדטים.

העבודה עם 15, מרצ שומרת על 9 מנדטים מהסקרים הקודמים, חד”ש מתחזקת ל-5, רע”ם תע”ל 4, ובל”ד שלושה. כך שהמפלגות הערביות מתחזקות.

מהסקר עולה שרשימה בראשות משה כחלון תזכה ב-9 מנדטים.

 כזכור ביום שלישי השבוע, התראיין אריה דרעי לתכנית ‘מה בוער’ של רזי ברקאי בגל”צ, ותקף את ערוץ הכנסת ואת הסוקר מנחם לזר מפאנלס פוליטיקס.

כך זה נשמע:

דרעי: לא, אתה טועה טעות מוחלטת. הסקר האחרון שמונח על שולחני, ש”ס מקבלת 11 מנדטים.

ברקאי: מי עשה אותו?

דרעי: מינה צמח ומנו גבע.

ברקאי: אני ראיתי סקר שפורסם, ובטח כבר הביאו אותו לעיונך, ופורסם בערוץ הכנסת לפני עשרה ימים, ובו נאמר כי אלי ישי מכה באריה דרעי, הוא יחזור להיות יו”ר ש”ס.

דרעי: טוב, תראה, רזי, אני מכבד אותך מאד, אבל עם כל הכבוד זו לא שאלה, זה לא הנושא שעומד על הפרק. אני יו”ר תנועת ש”ס, ש”ס מקבלת 11 מנדטים, וערוץ הכנסת, שלפי דעתי גם עשה מעשה שלא ייעשה, זה לא תפקידו של ערוץ הכנסת…

ברקאי: אריה, אם זה היה סקר הפוך לא היית אומר שזה לא התפקיד של ערוץ הכנסת. מדובר בסוקר לגמרי אובייקטיבי…

דרעי: לא אובייקטיבי, הסוקר הזה… הנושא הזה בבדיקה… הסוקר הזה הוא איש שעבד – ועדיין עובד – עם בנט וקשור עם בנט, הוא עושה סקרים באינטרנט ולציבור שלנו אין שום קשר לאינטרנט, ולכן בכל פעם מר בנט מקבל שם 18 מנדטים ושלנו… יש שתי גישות היום. .. היום כמעט כל הסוקרים עובדים על פי אינטרנט.

בתגובה אמרו בערוץ הכנסת לחרדים10: “ערוץ הכנסת עורך מידי שבוע סקרי דעת קהל אמינים ורציניים בנושאים שעל סדר היום באמצעות ד”ר מינה צמח ומכון מדגם וגם באמצעות מכון פאנלס פוליטיקס”.

בהתייחס לטענות כלפי מנחם לזר – בערוץ הכנסת דחו את הטענות והדגישו: “נבהיר כי הסוקר מנחם לזר איננו עובד עם השר בנט”.

אבל בסקר השבוע היו עוד נושאים: הסקר בדק גם את שאלת ההתאמה של הפוליטיקאים לראשות הממשלה.

27% חושבים שבנימין נתניהו מתאים, 11% מעדיפים את בנט, הרצוג מתחזק ומקבל תמיכה של 10%, לבני – 8%, שר הפנים היוצא סער – 7%. סוגרים את הרשימה יחד: לפיד ליברמן וכחלון שזוכים ל-6% תמיכה כל אחד.

נתניהו אולי הכי מתאים, אבל הציבור לא ממש מרוצה ממנו, 60% לא מרוצים מתפקודו ורק 38% שבעי רצון.

ביבי גם רוצה להתמודד שוב לראשות הממשלה, אבל 61% לא רוצים לראות אותו שוב בתפקיד, לעומת 33% שכן היו רוצים.