ירושלים: קינג הגיש עתירה נגד מינוי יוסי דייטש לתכנון ובניה

היום יובא לאישור מועצת העיר ירושלים מינויו של סגן ראש העיר יוסי דייטש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה • אך חבר המועצה אריה קינג הגיש עתירה בטענה: המינוי הוא על חשבון המקום שלו, והוא בכלל רוצה את יצחק פינדרוס
נחמן גור
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 17:01

שוב לא רגוע בככר ספרא: חבר מועצת העיר אריה קינג הגיש עתירה נגד מינוי סגן ראש העיר יוסי דייטש לחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

אבל תחילה קצת רקע: לכל אחת מהסיעות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה – מגיע נציג נוסף בוועדת תכנון ובניה המקומית, אלא שהדבר נדחה ונדחה, שוב ושוב.

במקביל, חבר המועצה אריה קינג, יו”ר סיעת ירושלים מאוחדת, שהתמנה בתחילת הקדנציה כחבר הוועדה, לא יכול לכהן בתפקיד וזאת בגלל ניגוד אינטרסים, בשל היותו יו”ר הקרן לאדמות ישראל, המתעסקת רבות בנדל”ן בירושלים.

משנפסל קינג על-ידי הממונה על המחוז במשרד הפנים, החליטו בירושלים מאוחדת למנות כנציגם בוועדה, את יצחק פינדרוס מיהדות התורה – לא כנציג יהדות התורה, אלא כנציג ירושלים מאוחדת.

 אלא שהיום (חמישי), למרבה ההפתעה, יובא לאישור מועצת העיר מינויו של יוסי דייטש מיהדות התורה לחבר בוועדה, במקום איש ירושלים מאוחדת – ולא של פינדרוס.

“ניר ברקת מבקש לקבל 2 במחיר 1”, אומר גורם בספרא לחרדים10. “ליהדות התורה מגיע עוד נציג בלי קשר למינוי של פינדרוס, על חשבון ירושלים מאוחדת”.

קינג, בתגובה, הגיש עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, וביקש להוציא צו ביניים, שימנע את מינוי דייטש לחבר בוועדה, ובמקום זאת למנות את פינדרוס.

“אי הוצאת צו ביניים יפגע קשות בזכויות של העותרת”, נכתב בעתירה. “המעוגנות בחוק התכנון והבניה ובפקודת העיריות ובכך יפגע בהליך הדמוקרטי שמעוגן בספר החוקים של ייצוג הולם ויחסי לציבור שבחר בעותרת על מנת לייצגו בוועדת העירייה השונות ובדגש על וועדות החובה.

“וועדת המשנה לתכנון ובניה פועלת כבר קרוב ל12 חודשים בהעדר נציג מטעמה של העותרת ועבודת הועדה לא שובשה בשל כך, אף אם יטענו לצורך דחוף למינוי חבר נוסף לועדה , הרי שהעותרת פנתה למשיב 1 (עיריית ירושלים), כבר לראשונה ב25/2/2014 בבקשה למנות חבר מועצה מטעמה מסיעה אחרת ועד כה לא נענתה לבקשתה”.

מלשכתו של סגן ומ”מ ראש העיר יוסי דייטש נמסר, לחרדים10: “לבקשת סיעת יהדות התורה, החליט היועץ המשפטי לעירייה כי דרישתה מראש העיר לקבלת חבר נוסף בוועדה לתכנון ובניה, צודקת ונכונה על פי החוק. לפיכך הודיע כי יש מקום להוסיף נציג בוועדה לתכנון ובניה לסיעה.

על פי החלטת סיעת יהדות התורה, ימונה כחבר בוועדה יוסי דייטש, שמכהן כבר כיום כמ”מ בפועל בוועדה זו, כחלק מתפקידו כמשנה ליו״ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

אין ליהדות התורה כל עניין למול סיעת ירושלים מאוחדת ודרישותיה השונות”.

חבר המועצה יצחק פינדרוס אמר לחרדים10: “המינוי של דייטש היה בהסכמתי, מכיוון שהוא מחזיק בתיק הבניה החרדי, אך זה לא במקום קינג”.

תגובת העירייה: “העניין יוגש הערב לאישור מועצת העיר במסגרת סדרת מינויים בוועדות העירייה השונות ובחברות הבת של העירייה, לאחר בדיקה ואישור היועץ המשפטי לעירייה”.

עתירה קינג דייטשעתירה קינג דייטשעתירה קינג דייטש

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות