היורה עבד במסעדה ב’מורשת בגין’: נבדק האם ירה גם בחייל

יוני גרין
|
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 10:23
המחבל שניסה להתנקש ביהודה גליק הכיר היטב את הזירה בה פעל: עבד כטבח במסעדה של המרכז למורשת בגין בירושלים • מערכת הבטחון בודקת: האם הוא היורה בחייל צה”ל באזור מנהרת הר הצופים

מועתז חיג’אזי, מחבל הג’יהאד האסלאמי שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק, ונורה למוות לפנות בוקר על ידי כוחות הביטחון, הכיר היטב את הזירה בה פעל. הוא הועסק כטבח בקפיטריה הפועלת במתחם מרכז מורשת בגין.

אמש זמן קצר לאחר שהסתיים הכנס שארגן גליק, המתין לו היורה, כשהוא לבוש שחורים, ניהל איתו שיחה קצרה, ירה בו ארבעה כדורים פתח לעברו באש ונמלט מהמקום.

במערכת הביטחון בודקים כעת את הקשר בין ניסיון ההתנקשות בגליק לבין הירי שבוצע לפני מספר חודשים, במהלך מבצע ‘צוק איתן’, בחייל צה”ל באזור מנהרת הר הצופים. גם אז היורה נמלט מהמקום באופנוע.

המחבל השתחרר לפני שנתיים מהכלא בישראל. בראיון לתקשורת הפלסטינית עם שחרורו מהכלא אמר: “אני שמח על החזרה לירושלים. הלוואי ואהיה קוץ בגרון של התוכנית הציונית לייהוד ירושלים. הדבר שגורם לי להיות שמח יותר מכל הוא שאני חוזר לירושלים, לבית אל-מקדס, אל משפחתי ועמי”.

המחבל שחוסל הלילה הורשע בשנת 2001 ב-7 מעשי הצתה, שעונשו המקסימלי של כל אחד מהם הוא 20 שנות מאסר – אך נידון ל-6 שנות מאסר.

מבית החולים שערי צדק בירושלים נמסר הבוקר כי מצבו של יהודה גליק, מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

ד”ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים, אמר כי גליק נורה 4 פעמים – בצוואר, בבטן וביד. “הוא הגיע במצב קשה והוכנס מייד לחדר הניתוח. נאלצנו לכרות חלק מהריאה שלו ובמהלך הלילה מצבו היה יציב”.

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר פשט כוח הימ”מ על ביתו של חיג’אזי, בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהגיע לידי השב”כ. הכוחות ביקשו לעצור אותו, אך הוא התנגד, עלה על גג המבנה – ופתח באש מנשקו האישי. הכוח השיב אש וחיסל אותו.

כוחות הביטחון ערכו בביתו של חיג’אזי סריקות ומצאו במקום קסדה ובהמשך גם אופנוע שככל הנראה שימש אותו במהלך ניסיון ההתנקשות בגליק.