לא רק הערבים מסיתים • מאמר ב’הארץ’: מטורללי האגן הקדוש

ההתנקשות ביהודה גליק היא לא רק תוצאה של ההסתה הפרועה מצד הערבים • ב'הארץ' התפרסם מאמר חריף ומסית של הפובליציסט אורי משגב - נגד נאמני הר הבית
יוני גרין
ו' חשון התשע"ה / 30.10.2014 00:50

לא רק הערבים מסיתים נגד נגד נאמני תנועת הר הבית: הפובליציסט אורי משגב פרסם הבוקר טור בעיתון ‘הארץ’, בו לעג לכנס שהתקיים בערב – שבראשו עומד יהודה גליק, שנורה ונפצע קשה מאוד בידי מתנקש.

“תחת הכותרת ‘ישראל חוזרת להר הבית’ עתידים להתכנס שם מבחר ממטורללי הימין המתנחלי, כדי לדון יחד בתוכניות האופרטיביות לכיבוש המתחם, הצתת אינתיפאדה שלישית והטבעת האזור בדם, אש ותמרות עשן במסגרת מלחמת גוג ומגוג.

“אין לי ספק שבגין היה מתהפך בקברו לו היה יודע מה צפויה לארח היום האכסניה הנושאת את שמו ומורשתו. הרי במהלך כהונתו כראש ממשלה רקמו חברי המחתרת היהודית פיגוע תופת שהיה אמור לפוצץ את כיפת הסלע ומסגד אל אקצה; הם נלכדו רק בימי יורשו, יצחק שמיר.

משגב כינה את יהודה גליק, “פעיל מרכזי ופרובקטור מוכר וידוע בענייני המתחם… גם סגן השר לענייני דתות, הרב אלי בן- דהן, הוזמן לקחת חלק; לא ברור אם יקבל מנתניהו אישור להשתתף.

“בן דהן כבר הגיש לממשלה הצעת חוק להסדרת עלייתם של יהודים להר הבית. ההצעה טרם נדונה, אבל סגן השר שב ומזכיר אותה מדי פעם.

“האם הכנס הזה הוא רק סימפטום לטירוף המערכות שאליו מנסה הימין המתנחלי לגרור את מדינת ישראל? לא בטוח.

לא ברור עד מתי האיפוק הזה יחזיק מעמד. נתניהו, כהרגלו, שותק ומגלה חוסר מנהיגות. על הרקע הזה תתכנס הערב במרכז בגין אסופת הפירומנים ותתכנן את מהלכיה הבאים. ושמישהו ינסה לעצור אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות